جمعه , 14 اردیبهشت 1403

تحویل نخستین لوکوموتیوهای باری و گشایش کارخانه نوآوری سرخط اخبار البرز

هفته گذشته ( بیست و یکم تا بیست و هفتم اسفندماه) رویدادها و اخبار مهمی در حوزه‌های مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و  سیاسی در استان البرز ثبت شد.

از نخستین اخبار مهم در هفته ای که گذشت مربوط به قضایی و یکی از پرونده های کثیر الشاکی در استان البرز است، در این پرونده  یکی از شرکت‌های پیمانکاری در شهر جدید هشتگرد، واحدهای آپارتمان متعلق به «شرکت عمران هشتگرد» را به حدود ۵۰۰ نفر واگذار کرد که  با اخذ مبلغ حدود ۸۸ میلیارد تومان، مرتکب فروش مال غیر شده بود.

 از دیگر اخبار مربوط به حوزه قضایی به نشست بررسی راهکارهای عملیاتی اشتغال زندانیان استان البرز در واحدهای صنعتی شهرستان اشتهارد برمی گردد که «علی بستامی» رییس دادگستری شهرستان اشتهارد با بیان اینکه صنایع در این شهرستان از کمبود سه هزار نیروی کار رنج می برند، گفت: طبق پیش بینی ها در سال آتی با افتتاح طرح‌های توسعه ای این رقم به ۱۰ هزار نفر خواهد رسید.

گشایش کارخانه نوآوری و صنایع خلاق استان البرز در شرق کلانشهر کرج  با زیر بنای ۱۳ هزار متر مربع  و با  حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور نیز از دیگر اخباری بود که به آن پرداخته شد.

ستاری معاون رییس جمهور درآیین گشایش این کارخانه با اشاره به  فعالیت مراکز بزرگ تحقیقاتی در زمینه کشاورزی در کشور و استان البرز عنوان کردد که امروز باید با استفاده از فناوری نوین آب ، خاک ، محیط زیست و تامین غذای مردم را مدیریت کرد.

وی همچنین در بازدید از کارگاه های مهارتی در مرکز تربیت مربی و پژوهش های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مستقر در کرج  از تغییرات درخور توجه‌ و اتفاق های جدید در نوع نگرش نسبت به حوزه آموزش های مهارتی و تلاش وافر در مسیر بهره گیری از فناوری های نوین در این حوزه خبر داد.

گشایش شهرک استارتاپی کشاورزی و امنیت غذایی و صنایع وابسته و کارخانه نو آوری سورین در  شهرستان فردیس از دیگر برنامه هایی بود که در سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رییس جمهور به استان البرز شاهد بهره برداری از آن بودیم.

ستاری در این مراسم نیز با اشاره به اهمیت تامین مواد غذایی در داخل کشور گفته بود: بر این اساس توسعه فناوری و نفوذ آن در بخش کشاورزی موجب بالا رفتن بهره وری در این بخش می شود.

«محمدمراد بیات »  مدیرعامل مرکز فرهنگسازی و آموزش بانکداری الکترونیک شبکه بانکی کشور (فابا) از دیگر سخنران راه اندازی شهرک استارتاپی کشاورزی و امنیت غذایی و صنایع وابسته در فردیس بود که وی نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه باید از کشاورزی سنتی فاصله بگیریم ، گفت: سرمایه گذاری بخش خصوصی گره گشای مشکلات بخش کشاورزی در ایران است.

از دیگر اخبار حوزه اقتصادی می توان به تحویل نخستین سری از لوکوموتیوهای MAP۲۴ باری مپنا به فولاد مبارکه اشاره کرد.

عباس علی آبادی مدیرعامل گروه صنعتی مپنا در مراسم تحویل نخستین سری از لوکوموتیوهای MAP۲۴ باری مپنا به فولاد مبارکه گفت: طبق یک قرار داد ۵۰  رام لوکوموتیو  باری تا ۲ سال آینده  تحویل فولاد مبارکه می شود که امروز هشت رام آن در  فردیس  البرز در اختیار فولاد مبارکه قرار گرفت.

همچنین در هفته ای که گذشت مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط بان کشور پس از مدتی وقفه با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست فعالیت دوباره خود را در استان البرز آغاز کرد.

دکتر «علی سلاجقه» معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست از سخنرانان اصلی این برنامه بود. وی با اشاره به مسایل حادث شده در این بخش و شرایط اقلیمی کشور، گفت: دولت سیزدهم مساله محیط زیست را به موضوع درجه یک کشور تبدیل می کند.

«نور اله مرادی» معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در این مراسم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص نگاهشان به محیط زیست، عنوان کرده بود که بایستی محیط زیست به جایگاه مدنظر مقام معظم رهبری برسد.

راه اندازی پویش «ایران کشور بدون پلاستیک» در سال ۱۴۰۱ این مطلب را نیز مرادی در حاشیه این مراسم در گفت وگو با ایرنا مطرح و گفت: با توجه به اینکه یکی از مصوبات اصلی اجلاس نایروبی در خصوص راه های مقابله با پیامدهای پلاستیک بوده، کشور ما هم در این حوزه ها بی توجهی کرده است.

وی اظهار داشت: به همین منظور پویش ایران کشور بدون پلاستیک در سال ۱۴۰۱ راه اندازی می شود و برنامه هایی در سطح ملی و استانی داریم تا کشور ما به الگویی در این حوزه تبدیل شود.

مشکلات زیر ساختی صنایع البرز برای رونق تولید و جذب نیروی کار برطرف شود این مطلب به نقل از «مجتبی عبداللهی» استاندار البرز در شورای تخصصی اشتغال استان مطرح شده بود.

وی در این نشست  از دستگاه های اجرایی خواست مشکلات زیر ساختی شهرک های صنعتی استان را برای رونق تولید و جذب ۶۰ هزار نیروی جویای کار در سال ۱۴۰۱ را برطرف کنند.

۳۳ پرونده مالیاتی مربوط به استان البرز در تهران باقی مانده است، این مطلب نیز به نقل از «رضا جعفری»  مدیر کل امور اقتصادی و دارایی البرز  در دیدار با جمعیت ایثارگران استان البرز مطرح شد.

وی در این نشست گفت: با پیگیری و تلاش گسترده ای  که طی سال های اخیر توسط مسوولان استانی درخصوص انتقال پرونده های مالیاتی شرکتهای بزرگ صنعتی که محل فعالیت آنها در استان البرز و دفاتر و پرونده های مالیاتی آنها در  تهران  از ۷۰۰ پرونده مالیاتی که دارای این شرایط بودند تنها ۳۳ پرونده مودیان بزرگ در استان تهران باقی مانده و مابقی به البرز منتقل شدند.

ایران پرچمدار تمدن اسلامی است، این مطلب را  « الهام یاوری» معاون وزیرآموزش و پرورش و رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در  آیین تجلیل از دانشجویان مستعد نوورود استان البرز مطرح کرد.

وی در بخشی از سخنان خود عنولت کرده بود که تمدن اسلامی نخستین تمدن دینی است که انقلاب اسلامی پرچمدار و داعیه‌دار ادامه همین تمدن است که همه چشم به آن دوخته اند که صلح پایدار ایجاد کند.

ایرنا رتبه اول تا سوم گزارش جشنواره ابوذر البرز را کسب کرد در هفته ای که گذشت مراسم اختتامیه ششمین جشنواره بسیج رسانه این استان برگزار که خبرنگاران ایرنا موفق به کسب رتبه های برتر این جشنواره شدند.

در  بخش گزارش وحیده عسکری با گزارش “گل ریحان البرز در ورطه سقوطی دراماتیک ” رتبه اول ، معصومه مهتاب باگزارش ” امید فردیسی ها به  ضرب الاجل استاندار ” رتبه دوم و مژگان السادات سجادی با گزارش ” لحظه شماری رودخانه برای بلعیدن دخترکرج” رتبه سوم این جشنواره را به خود اختصاص داد.

روحانی عربستانی در تجمع راهپیمان البرز : آل سعود ابزار آمریکا و اسراییل است، « السید الزکی الساده » یکی از علمای کشور عربستان در تجمع اعتراض آمیز مردم همیشه در صحنه استان البرز که برای محکومیت جنایت های آل سعود برگزار شد، گفت: آل سعود ابزار دست آمریکا و اسراییل است و جنایات خود را به صورت آشکار با رضایت آنها انجام می دهد.

همایش تقدیر از عشایر، شبانان وگله داران استان البرز که در اردوگاه ایثار کردان واقع در شهرستان ساوجبلاغ با حضور سرهنگ پاسدار «احمد سعیدی»  رییس سازمان بسیج جامعه عشایر ایران برگزار شد از دیگر اخبار البرز در هفته ای که گذشت است.

وی در این همایش با بیان اینکه عشایر پاسداران هویت و دین و حافظان اسلام هستند، گفت: همراهی عشایر با علما همیشه بوده و امروز اگر خرده فرهنگ ها و نمادهایی در کشور وجود دارد به برکت وجود عشایر است.

در بخش ورزشی نیز البرز در هفته ای که گذشت شاهد مصاحبه های زیادی بود که در این قسمت از گزارش به گوشه ای از آنها پرداخته می شود.

فوتبال ساحلی در البرز احیا می شود این مطلب به نقل از منصور بیک وردی رییس هیات فوتبال البرز مطرح شد، وی  با اشاره به اینکه طی ۱۰ سال گذشته رشته فوتبال ساحلی در این استان فعالیت نداشت، گفت: اکنون با اهتمام مسوولان، فوتبال ساحلی در البرز پس از سال ها احیا و در قالب تیم در رقابت ها شرکت می کند.

خبر ورزشی دیگر در حوزه تنیس روی میز و مصاحبه با پریناز حاجیلو تنیس باز ملی پوش البرزی بود وی در این مصاحبه با اشاره به قطعی شدن حضورش در رقابت های کشورهای آسیایی و جهانی گفت: آمادگی کامل برای شرکت در این رقابت ها را دارم و تمام تلاشم بر این است که بتوانم در کنار سایر هم گروهی هایم بهترین نتیجه را برای تیم ملی و کشورمان رقم بزنیم.

آیین تجلیل از ورزشکاران، مربیان، سرپرستان و فعالان باشگاه فرهنگی ورزشی مقاومت البرز که در سالن ورزشی روستای فوهه شهرستان چهار باغ از دیگر اخبار در حوزه ورزشی بود که با حضور امیر سرتیپ دوم «جمشید فولادی»  رییس تربیت بدنی نیروهای مسلح در هفته ای که گذشت برگزار شد.

وی در این مراسم با بیان اینکه به دنبال پهلوان پروری هستیم، گفت: جایگزین کردن پهلوان پروری و اخلاق مداری به جای قهرمان پروری از مهم ترین اهدافی است که امروز در ورزش نیروهای مسلح به دنبال محقق کردن آن هستیم.

در حوزه مربوط به کرونا نیز البرز در هفته ای که گذشت شاهد کاهش چشمگیر  بستری ها و مرگ و میر کرونایی در این استان بودیم. 

دکتر «شهرام صیادی » سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان البرز سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در گفت وگو با خبرنگاران با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی اعلام کرد: میزان بستری ها و مرگ و میر کرونایی در این استان طی ۲۴ ساعت گذشته کاهش چشمگیر داشت.

از دیگر اخبار مربوط به البرز در هفته ای که گذشت به حوزه حوادث به خصوص با توجه به اینکه تمهیدات در خصوص حوادث ناشی از چهارشنبه سوری در این استان پیش بینی شده بود و از سوی دیگر تذکرات لازم در خصوص رعایت به خانواده ها و فرزندان داده شد اما باز هم شاهد وقوع حوادثی در البرز بودیم.

از جمله اخبار در این حوزه به انفجار مواد محترقه که سبب مرگ یک نفر و مصدومیت یک نفر دیگر در البرز شد بر می گردد،  انفجار مواد محترقه سبب مرگ یک پسر نوجوان ۱۷ ساله و مصدومیت شدید یک زن ۲۳ ساله در شهرستان چهارباغ استان البرز شد.

چهارشنبه سوری ۴۱ مورد آتش سوزی در کرج رقم زد، «محمد جمشیدی » رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج در گفت وگو با ایرنا گفت: رفتارهای مخاطره آمیز در چهارشنبه آخر سال کرج با ۴۱ مورد آتش سوزی در مکان ها و مناطق مختلف این کلانشهر همراه شد.

چهارشنبه سوری البرز ۱۶۷ مصدوم بر جای گذاشت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کردمصدومان چهارشنبه آخر سال این استان به ۱۶۷ نفر رسید که ١٤٣ نفر آنان آقا و ٢٤ نفر خانم هستند، همچنین میانگین سنی مصدومان ٢٣ سال بوده و خوشبختانه مورد فوتی بر اثر حادثه در چهارشنبه آخر سال وجود نداشت.

آخرین مطلب البرز در هفته ای که گذشت به برگزاری خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه کرج به امامت آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه این شهرستان برمی گردد.

حسینی همدانی دربخشی از خطبه های خود  با اشاره به اعدام دستجمعی ۸۱ مسلمان به دست آل سعود ، گفت : این اقدام وحشیایه به دست یک رژیم قبیله ای در برابر چشمان مدعیان حقوق بشر یک جنایت بزرگ بشری انجام شد که مصداق جنایت ضد بشری است.

البرز که به دلیل مهاجرپذیری و وجود اقوام مختلف «ایران کوچک» لقب گرفته است، سال ۱۳۸۹ با مساحت پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر و جمعیتی حدود سه میلیون نفر به عنوان سی و یکمین استان کشور شناخته شد.

این استان مهاجرپذیر با داشتن ۶ شهرستان طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد، اشتهارد، کرج و فردیس در کنار پایتخت ایران قرار گرفته و روزانه ۳۰۰ هزار نفر از آن به تهران در حال تردد هستند.

هر چند البرز از نظر مساحت کوچکترین استان کشور محسوب می شود اما جاذبه های طبیعی و تاریخی آن به خصوص جاده کرج – چالوس که به دروازه بهشت شمال ایران مشهور است، سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی را به سوی خود می کشاند.

این استان یک هزار و ۴۵۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی دارد و ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های آن است.

فعالیت بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و ۱۵۰ برند (الگو) در البرز، این استان را به یکی از قطب های صنعت و تولید در کشور تبدیل کرده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …