یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403

تجلیل از ۷۰ دانش آموز مدارس استثنایی البرز

۷۰ دانش آموز با نیاز‌های ویژه مدارس البرز امروز با حضور مسوولان استانی، خیران و اولیا در سالن اجتماعات امام علی (ع) کرج تجلیل شدند.

تجلیل از ۷۰ دانش آموز مدارس استثنایی البرزبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، مدیر کل آموزش و پرورش البرز در این آیین گفت: برخی معلولیت‌ها همانند مشکلات جسمی و حرکتی دیده می‌شود و برخی دیگر، چون فکر و ذهن نادرست دیده نمی‌شود.
سالار قاسمی با اشاره به اینکه معلولیت جسمی نازل‌ترین معلولیت است، افزود: هدایت تحصیلی دانش آموزان استثنایی برای پدران، مادران، و معلمان کار بسیار سختی است که خداوند این روحیه و توان را به انسان‌های بزرگ می‌دهد.

قاسمی با بیان اینکه جامعه معلولان نیاز به احترام دارد، اضافه کرد: باید توانمندی‌های معلولان دیده شود تا برنامه ریزی و حمایت مناسب از آنان به عمل آید.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز افزود: دانش آموزان استثنایی را باید در مسائل اجتماعی مشارکت دهیم تا توانایی‌های ویژه خود را نشان دهند.

مناسب سازی معابر
رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرز نیز گفت: دانش آموزان استثنایی دارای توانمندی‌های بسیاری هستند که باید آنان را باور کنیم و بستر مناسب از جمله مناسب سازی معابر شهری زمینه حضور اجتماعی، سیاسی و اقتصادی آن‌ها را درجامعه فراهم آوریم.

عباس کشاورز با بیان اینکه خدمات تحولی در مدارس استثنایی آموزش و پرورش استان به اجرا درآمده است، افزود: هدف از اجرای این خدمات شناساندن توانمندی‌های دانش آموزان استثنایی به مردم است، زیرا دانش آموزان با نیاز‌های ویژه دارای توانمندی‌های بسیاری هستند.

او اضافه کرد: افراد معلول به ویژه در گروه سنی دانش آموزی حق برخورداری از یک زندگی مناسب و عادی از جمله بهره مندی از خدماتی همانند آموزش، بهداشت، مسکن، اشتغال، امکانات تفریحی، حقوق مدنی، سیاسی و کرامت انسانی را دارند.

کشاورز گفت: البرز ۱۸ مدرسه استثنایی دارد که از این تعداد ۱۷ مدرسه به صورت دولتی و یک مدرسه نیز به صورت غیردولتی فعالیت می‌کند.

او افزود: ۱۹ مرکز مشکلات ویژه یادگیری در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۰ مرکز به صورت دولتی و ۹ مرکز به صورت غیردولتی فعالیت می‌کنند.

دراین آیین دانش آموزان به اجرای سرود، برنامه‌های فرهنگی و هنری پرداختند و از ۷۰ دانش آموز مدارس استثنایی البرز که در مسابقات استانی و کشوری قرآنی، هنری، ورزشی و فرهنگی حائز رتبه برتر شدند، تجلیل به عمل آمد.

چهار هزار دانش آموز در مدارس استثنایی البرز مشغول به تحصیل هستند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …