چهارشنبه , 2 خرداد 1403

تاتر بچه های مسجد البرز رونق می گیرد

به گزارش روز سه شنبه  روابط عمومی حوزه هنری استان البرز، آیین آغاز به کار تاتر بچه های مسجد درسال ۱۴۰۰طی نشستی هماهنگ  با حضور مدیران استانی، مربیان تاتر و مسئولین کانون های فرهنگی مساجد البرز به میزبانی مدیر کانونهای فرهنگی مساجد البرز برگزارشد .

حجت الاسلام کاظم شکری، مدیر کانون های مساجد البرز  در این نشست ،گفت: بخش عمده ای از کارهای ما فرهنگی و هنری است و نیاز به نیروی متخصص در این زمینه داریم.

وی افزود:  البته که تربیت هنرمند حرفه ای وظیفه ما نیست و ما دنبال تربیت هنرمند متعهد هستیم زیرا هنرمند اگر متعهد باشد می تواند تمدن نوین انقلاب اسلامی و جریان انقلاب اسلامی را به همه بشناساند.

شکری با بیان اینکه باید به سمت تخصص در هنر برویم، اظهار داشت: ما نیاز به هنرمندان متعهدی داریم که جریان انقلاب اسلامی را به گوش جهانیان برسانند.

وی گفت: ما در سال های گذشته تفاهم نامه ای  با حوزه هنری داشته ایم اما در فصل جدید با حوزه هنری البرز درنظر داریم ۱۰ گروه تاتر و ۱۰ گروه سرود بچه های مسجد را قویتر و منسجم تر تشکیل بدهیم ضمن اینکه ما آماده هرنوع همکاری برای تسهیل در شکل گیری تاتر مساجد هستیم.

مدیر کانون های مساجد استان البرز ابراز امیدواری کرد که با همکاری مشترک با حوزه هنری اتفاقات خیلی خوبی در عرصه  هنر ناب انقلاب شکل بگیرد.

حوزه هنری پرچم هنر انقلاب را بالا گرفته است

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری نیز در این نشست ضمن ابراز خوشحالی از به اجرا درآمدن تفاهم نامه منعقده با کانون های مساجد، گفت: حوزه هنری به واسطه تحولی که در بدنه  و ساختارش اتفاق افتاده خیلی جدی‌تر از قبل و خیلی استوار تر از گذشته پرچم هنر انقلاب را بالا گرفته و تصمیم دارد در این عرصه فعالیت مستمر داشته باشد.

سجاد احسانفر افزود: حوزه هنری قرار است پایگاه هنر انقلاب اسلامی  باشد، ساحت هنر آنجایی که وارد عرصه عدالت خواهی و عرصه مطالبه گری و عرصه حمایت از مظلوم می شود و  آنجایی که به عرصه استکبار ستیزی به عرصه ترویج عدل و عدالت خواهی  وارد می شود ؛هنر متعهد می شود. 

وی با بیان اینکه حوزه هنری هم با این نگاه تا حالا دراین مسیر خوب جلو آمده، اظهار داشت: طرح بچه های مسجد و تاتر بچه های مسجد از سال ۹۶ ذیل یک تفاهم نامه در مرکز در سطح کلان انجام شد و به نتیجه رسید و این زمینه فعالیت هنری با ویژگی های که گفته شد در سطح مساجد می تواند زمینه  خوبی  برای جذب نوجوان ها و جوان ها باشد.

احسانفر گفت: هنر به جز اینکه می تواند زبانی تاثیر گزار برای ابراز مسائل انسانی باشد می تواند فضایی برای جذب نوجوان ها باشد تا  انرژی خود را تخلیه کنند.

وی خاطرنشان کرد: به هر رو طرح تاتر بچه های مسجد بدین صورت است که مربیانی که ما تعیین کرده ایم برای مساجدی که درخواست کرده اند اعزام می شوند و طی چند ماه آموزش تاتر توسط همین افراد تاتر تولید خواهد شد.
 

پیشنهاد ما به شما

چالش‌های جراحی لگن و ران

به محل اتصال استخوان‌های مجاور و متصل به یکدیگر مفصل می‌گویند. اگر این بخش فاقد …