جمعه , 10 فروردین 1403

بیش از ۹۰ درصد زمین های ملی البرز سند دار شدند

رئیس کل دادگستری البرز گفت: اسناد مالکیت حدنگار تک برگی ۹۷ درصد از اراضی ملی و منابع طبیعی استان صادر شده است.

بیش از ۹۰ درصد زمین های ملی البرز سند دار شدندبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، فاضلی هریکندی گفت: کل اراضی استان البرز ۵۱۷/۳۰۰ هکتار است که مساحتی در حدود ۳۵۱/۲۰۰ هکتار آن اراضی ملی و منابع طبیعی است که اجرای طرح کاداستر اراضی ملی در البرز با جدیت توسط دادگستری کل استان مورد پیگیری قرار گرفت.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی البرز گفت: با توجه به این که، حسب گزارش اداره کل ثبت اسناد و املاک، تا پایان سال ۱۳۹۸ فقط در خصوص حدود ۱۳/۵ درصد از اراضی ملی و منابع طبیعی استان سند مالکیت حدنگار برای دولت صادرشده است.

فاضلی هریکندی افزود: جهت صیانت از حقوق بیت المال و با هدف جلوگیری از تصرف و تجاوز به اراضی ملی و منابع طبیعی از یک طرف و نیز تسهیل امور مردم در پاسخ به استعلام‌های ثبتی در موارد مستثنیات اراضی ملی و منابع طبیعی و سایر استعلام‌ها و تسریع در روند اجرای قانون جامع حدنگار، با مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی استان، پیگیری اجرای قانون جامع حدنگار در استان به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان محول شد.

رئیس کل دادگستری البرز گفت: با پیگیری ویژه معاونت موصوف و تلاش مضاعف و مستمر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، تا اسفند ۱۴۰۰ و ظرف مدت ۲سال، نقشه حدنگاری ۹۹درصد از اراضی ملی و منابع طبیعی استان تهیه و در بانک کاداستر جانمایی شده و علاوه بر آن اسناد مالکیت حدنگار تک برگی ۹۷ درصد از اراضی ملی و منابع طبیعی استان هم صادر و تحویل اداره کل منابع طبیعی استان شده است.

او گفت: اسناد ۲درصد دیگر از اراضی ملی که نقشه حدنگاری آن جانمایی شده نیز با صدور پیش سند در حال صدور است و به این ترتیب با صدور آن، اسناد تک برگی ۹۹ درصد اراضی ملی و منابع طبیعی استان صادر خواهد شد.

حدود یک رصد از اراضی ملی باقی مانده استان، تداخلاتی با اراضی وقفی و نیز اراضی استان قزوین وجود دارد که در حال بررسی است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …