پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

بیش از پنج هزار هنرمند صنایع دستی در البرز فعال هستند

 فریدون محمدی روز یکشنبه به خبرنگاران گفت : همزمان با هفته صنایع دستی نشستی با حضور اعضای اتاق فکر، هنرمندان و معاونت مربوطه با هدف بررسی شرایط موجود و ارائه‌راهکارهای لازم برای حمایت از این هنرمندان  برگزار شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز اظهار داشت: در زمان حاضر با شیوع کرونا آسیب جدی به کسب و کارها وارده آمده که حوزه صنایع‌دستی نیز از آن مستثنی نبوده است.

محمدی گفت: حمایت از هنرمندان و فعالان حوزه صنایع‌دستی با ارائه وام و تسهیلات بانکی و فراهم کردن زمینه لازم برای برگزاری دورهای آموزشی در فضای مجازی از جمله راهکارهای اجرایی این اداره‌کل به عنوان نهاد متولی است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز اظهار داشت: تهیه مواد اولیه مرغوب و مقرون به صرفه همواره از جمله دغدغه‌های هنرمندان و صنعتگران بوده که به همت معاونت صنایع‌دستی با حذف واسطه‌ها با تولیدکنندگان برخی از کالاهای مصرفی از قبیل چرم توافقاتی به منظور تسهیل امور صورت گرفته و شرایط لازم برای خریدی امن به وجود آمده است.

وی عنوان کرد: با توجه به عدم برپایی نمایشگاه‌های عرضه محصولات تولیدی و دشواری بازاریابی و فروش در دوران قرنطینه، همواره بر لزوم ایجاد زمینه لازم در راستای حمایت از هنرمندان و تولیدکنندگان تأکید شده و به جد پیگیر آن هستیم تا شرایط مطلوب فروش محصولات تولیدی را فراهم کنیم.
وی تصریح کرد: هنرمندان  صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در کارگاه‌های تولیدی و انفرادی البرز درحال فعالیت هستند که بدون شک نقش اثرگذاری در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان دارند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …