شنبه , 8 اردیبهشت 1403

بسترهای بوم‌گردی باعث رونق اقتصادی روستاها می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی عبداللهی صبح چهارشنبه در جلسه شورای معاونین و فرمانداران که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، افزود: از وضعیت معیشت کارکنان و پرسنل استانداری و فرمانداری‌ها با خبر هستم و در راستای ارتقا وضعیت موجود از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد.

وی ادامه داد: مسئولان مربوطه باید از هم اکنون برای پیشگیری از مشکلات حوزه برق در تابستان چاره اندیشی کنند و شهرک‌های صنعتی استان نیز ایجاد و راه اندازی کارخانه‌های سی اچ پی را در برنامه داشته باشند.

عبداللهی گفت: فرمانداران با جدیت و برنامه محور درصدد احیای روستاها و بازگشت خانواده‌ها به روستا اقدام کنند چراکه به هیچ وجه هیچ روستایی نباید تخلیه شود.

وی افزود: همچنین برای رونق اقتصادی روستاها باید گردشگری و ایجاد بسترهای بوم‌گردی فعال شود.

استاندار البرز گفت: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران باید با حساسیت ویژه‌ای برای اشراف و آگاهی از مسئولیت‌های خود، آموزش ببینند.

وی افزود: ضرورت دارد مسئولان مربوطه در خصوص روند امور دهیاری‌ها و شوراها نظارت داشته باشند و زمینه‌های بروز تخلف را از بین ببرند.

فرمانداران در خصوص موضوعات حوزه تحت امر خود اشراف کامل داشته باشند

عبداللهی گفت: فرمانداران در خصوص موضوعات حوزه تحت امر خود اشراف کامل داشته باشند و با نظارت لحظه‌ای، اجازه ندهند که مشکلات و اتفاقات غافلگیرشان کند.

وی افزود: باید در تمامی زمینه‌ها سرآمد باشیم و مردم تحول اساسی در امور و روند خدمات رسانی را حس کنند.

استاندار البرز گفت: فرمانداران ملاقات‌های مردمی را حتماً در دستور کار داشته باشند و برگزاری این جلسه را در دستگاه‌های اجرایی حوزه خود نظارت کنند.

وی افزود: روز گذشته جلسه شورای مشورتی بانوان برگزار شد و بانوان حاضر در جلسه گزارش‌های بسیار خوبی از موضوعات و دغدغه‌های استان مطرح کردند از این رو باید مسائل به صورت طبقه بندی شده به فرمانداران ابلاغ شود و رسیدگی به آنها در دستور کار قرار گیرد.

البرز بانوان توانمند و فرهیخته‌ای دارد

عبداللهی گفت: البرز بانوان توانمند و فرهیخته‌ای دارد که باید در پست‌های مناسب از آنها بهره برداری شود.

وی افزود: بانوان رکن اصلی تعالی جامعه و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و حجاب و عفاف هستند که باید از این ظرفیت در خانواده و اجتماع استفاده کرد.

استاندار البرز اظهار کرد: می‌توان با ایجاد کارگاه‌های آموزشی و توانمند کردن بانوان، شرایط لازم را برای شکوفایی این ظرفیت فراهم کرد و به رشد جامعه کمک کرد.

وی متذکر شد: ضرورت دارد فرهنگ نذر وقت در جامعه رواج بیشتری داشته باشد و در این زمینه بانوانی که در حوزه‌های حقوقی، پزشکی، روانشناسی و… فعال هستند می‌توانند به مردم کمک شایان توجهی داشته باشند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …