شنبه , 8 اردیبهشت 1403

برگزیدگان جشنواره ملی فانوس معرفی شدند

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی در این مراسم گفت: از خدا می خواهیم به ما کمک کند تا با نشر گفتمان شهیدان با زبانها و ابزارهای مختلف فرهنگ جهاد و شهادت را در جامعه ترویج کنیم.

سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی زاده افزود: چنانچه رهبر معظم انقلاب می فرمایند “فضیلت زنده نگهداشتن نام و یاد شهیدان کمتر از شهادت نیست” امیدوارم ما نیز در این مسیر قدم برداریم.

در این مراسم علیرضا قدمیاری از خراسان رضوی به عنوان برگزیده بخش هنرهای تجسمی در بخش مجسمه سازی برای سردیس شهید شوشتری، تندیس و دیپلم افتخار دریافت کرد.

مرتضی آرین از لرستان برای ساخت مجسمه شهید محمد جندقیان، تندیس و دیپلم افتخار گرفت و ناصر جباری از استان مرکزی نیز برای اثر “هفت پیکر” لوح تقدیر دریافت نمود.

همچنین حافظ لوایی از مازندران برای ساخت مجسمه شهید ذبیحی و مجتبی قانونی از قم برای اثر قاب کهن لوح سپاس دریافت کردند.

در بخش خوشنویسی مصطفی عزیز اللهی از کرمان با اثر سرباز وطن تندیس و دیپلم افتخار کسب کرد و علیرضا مطلبی از مازندران لوح تقدیر گرفت.

مهدی اسماعیلی مود نیز از خراسان جنوبی به خاطر اثر باغ لاله ها و صادق شیخ ممو از  کهگیلویه و بویراحمد برای خوشنویسی شهادت لوح سپاس گرفتند.

در بخش طراحی پوستر، حبیب نخلستان از خوزستان برای پوستر اسماعیل معنوی تندیس و دیپلم افتخار گرفت و حجت حیدری از خراسان رضوی برای اثر غواص شهید لوح تقدیر دریافت کرد.

حجت مجرد از اردبیل نیز برای اثر آزادگان و مهرداد پارسافر از سیستان و بلوچستان برای پوستر شهید حاج قاسم میرحسینی لوح سپاس گرفتند.

در بخش طراحی پوستر (بخش آزاد)، پوستر ما ملت شهادتیم اثر محمد شکیبا از سمنان تندیس و دیپلم افتخار کسب کرد و طراحی “خاک سرخ” اثر مجتبی قانونی از قم لوح سپاس کسب کرد.

اثر شهدای مقاومت استان تهران متعلق به محمد اسدی جوزانی از تهران در بخش نقاشی و در شاخه هنری تندیس و دیپلم افتخار کسب کرد و “مسیر ظهور” اثر رضا بدرالسما از تهران در این بخش لوح سپاس گرفت.

فاطمه صداقت از بوشهر برای نقاشی دیجیتال “بوشهر پایتخت مقاومت” تندیس و دیپلم افتخار گرفت و مهناز رنجبران از همدان برای نقاشی دیجیتال سردار سربه زیر سربلند لوح سپاس دریافت کرد.

در بخش بوم و مقوا (بخش آزاد) اثر هنری بوم و مقوای سردار شهید سلیمانی اثر حکیمه سلیمانی نسب از سمنان تندیس و دیپلم افتخار کسب کرد.

مجموعه عکس یاد یاران متعلق به امیر صادقیان از فارس در بخش عکس لوح سپاس دریافت کرد و در بخش عکس (بخش آزاد) نیز اثر تک درخت متعلق به احمد ­زعفری هشجین از اردبیل لوح تقدیر گرفت. 

در بخش موسیقی بی کلام حماسه ایثار پهلوانی اثر مرتضی شفیعی از اصفهان لوح تقدیر و “کاروان شجاعت” اثر ابوالفضل صادقی نژاد از سمنان و “وطن” اثر زمان اسماعیلی از استان مازندران لوح سپاس گرفتند.

موسیقی “خاک من ایرانم” از رحمت ­الله وطن­دوست از اصفهان در بخش موسیقی با کلام تندیس و دیپلم افتخار گرفت و “اقیانوس بی پایان” اثر زمان اسماعیلی از مازندران و “راه اقیانوس” اثر “وحید رئیسی” از فارس لوح سپاس دریافت کرد.

در بخش سرود نیز “علمدار” اثر مجتبی یداللهی از استان کرمان و “ایران همیشه جاویدان” اثر حسین انفرادی  از خراسان رضوی تندیس و دیپلم افتخار گرفتند و سرود میهن اثر امین رسولی از لرستان لوح سپاس کسب کرد.

همچنین پادکست من خرمشهری ام از مینا گرشاسبی از تهران در بخش برنامه های رادیویی تندیس و دیپلم افتخار گرفت و پادکست دلدادگان از فاطمه ربیعی از  چهارمحال و بختیاری و پادکست صلح با جنگ از احسان تاکی از اصفهان لوح سپاس گرفتند.

در بخش نمایش رادیویی، هانیه پیرامی از خراسان جنوبی به خاطر نمایش آقا شیر تندیس و دیپلم افتخار دریافت کرد و ناهید گودرزی از لرستان برای نمایش بهشت به وقت سقف آسمان و محسن عرب شاهی از سیستان و بلوچستان برای نمایش حدیث صاحب لوح سپاس شدند.

تئاتر صحنه ­ای نیزار از سیدرضا زمانی از استان تهران و تئاتر خیابانی حباب زیر آب اثر علیرضا شمس از اصفهان تندیس و دیپلم افتخار کسب کردند و مصطفی کولیوندی از ایلام خالق تئاتر خیابانی عاشقانه های جنگ نیز لوح تقدیر گرفت.

تندیس و دیپلم افتخار در بخش نمایشنامه هم به اثر ما پنج نفر بودیم از رضا صابری از خراسان رضوی تعلق گرفت و نمایشنامه جاودانگی متعلق به اصغر گروسی از فارس و نمایشنامه دفاع از خاک میهن متعلق به علی اصغر پیرمحمد از همدان لوح سپاس گرفتند.

در بخش نمایشنامه (بخش آزاد) ماهی­ها فراموش نمی‌­کنند از پریا دوستی از زنجان تندیس و دیپلم افتخار دریافت کرد و نمایشنامه  باغ آتش از امین ابراهیمی از لرستان لوح تقدیر گرفت.

در بخش فیلم داستانی بلند “ساکار” اثر ابراهیم سعیدی از آذربایجان غربی تندیس و دیپلم افتخار گرفت و در بخش فیلم داستانی کوتاه نیز زینب همتیان از سمنان به خاطر اثر بی پایان و محمدجواد جعفری از گیلان برای اثر قرار حبیب در این بخش لوح تقدیر گرفتند.

مریم رزاقی از مازندران هم برای نماهنگ اقیانوس بی پایان تندیس و دیپلم افتخار گرفت و محمدحسین محمودی از فارس برای نماهنگ باورم کن و محمدصادق رمضانی مقدم از خراسان رضوی برای نماهنگ تار و پود لوح سپاس دریافت کردند.

در بخش نماهنگ (بخش آزاد) نماهنگ ننا اثر علیرضا صبوری از گلستان تندیس و دیپلم افتخار گرفت و نماهنگ آفتاب وطن اثر مریم رزاقی از مازندران و نماهنگ مرزپرگهر اثر حسن مجیدی از چهارمحال و بختیاری لوح سپاس گرفتند.

وصل نیز عنوان انیمیشنی از جعفر میرناصری از ایلام است که موفق به دریافت تندیس و دیپلم افتخار شد و انیمیشن این سو آن سو از لیدا فضلی از زنجان و انیمیشن پوتین از  نرگس رستمی معز از همدان لوح سپاس دریافت کردند.

اثر تله تئاتر واپسین رقص برگ باد از بهمن پارساآرا از استان مرکزی هم لوح تقدیر گرفت.

سریال داستانی جلال ۲ از حسن نجفی از آذربایجان شرقی لوح تقدیر و سریال داستانی نیزارهای بلند از  ابراهیم امیرخانی از گلستان نیز لوح سپاس دریافت کرد.

پس از ۲۲ سال عنوان مستند بلند از محمدعلی یزدان پرست از استان مرکزی است که موفق به کسب تندیس و دیپلم افتخار گردید، همچنین مستند بلند جهان جواد از سید صادق غفوریان از خراسان رضوی  و برادرم اکبر از مجید یوسفی از  همدان لوح سپاس گرفتند.

در بخش مستند بلند (بخش آزاد) نیز اثر شیخ محمد از روح الله فخرو از سمنان و مستند بلند نواجش از علی طالبی از مازندران لوح تقدیر دریافت کردند.

مستند کوتاه “دل نیا” اثر احمد غلامی از ایلام و “سوتک” اثر مهدی خالقی از خراسان رضوی نیز تندیس و دیپلم افتخار گرفتند.

همچنین مستند کوتاه رحمانقلی حسنی متعلق به علیرضا نوروزی خراسانی از استان گلستان  و مستند کوتاه  قهرمان من از کیارش کرمی از همدان لوح سپاس دربافت کردند.

در بخش مستند کوتاه (بخش آزاد) هم اثر “رییس” از هاشم مسعودی از خراسان رضوی و مستند کوتاه فصل پریشانی از مهدی کریمی از زنجان تندیس و دیپلم افتخار گرفتند و مستند کوتاه امان نامه از حامد سعادت از کرمان لوح سپاس دریافت کرد.  

همچنین استانهای خراسان رضوی، مازندران و سمنان در رتبه های اول تا سوم این جشنواره قرار گرفتند.

دبیر اجرایی پنجمین دوره جشنواره ملی فانوس ویژه دفاع مقدس و جبهه مقاومت جهان اسلام نیز در این مراسم گفت: در مجموع چهار هزار و ۹۴۳ اثر در بخش استانی این جشنواره شرکت کردند که از این تعداد ۵۰۵ اثر در بخش نهایی به رقابت پرداختند.

جواد فرهنگ نژاد افزود: از این تعداد ۱۱۲ اثر سینمایی، تلویزیونی، مستند کوتاه و بلند، کلیپ و فیلمنامه و ۱۰۶ اثر نمایشی صحنه‌ای و خیابانی و نمایشنامه بود.

وی ادامه داد: ۸۵ سرود و اثر موسیقایی، ۱۵۵ اثر در زمینه هنرهای تجسمی مانند تندیس، سردیس،  نقاشی رنگ روغن، پرتره و سیاه قلم و ۴۷ اثر نیز در قالب تولیدات رادیویی و پادکست به مرحله نهایی این جشنواره راه یافتند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …