شنبه , 15 اردیبهشت 1403

برگزاری ۲۰۰ محفل قرآنی در آموزش و پرورش البرز

رییس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش البرز گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان آموزش و پرورش ۲۰۰ محفل انس با قرآن در مسجد، دارالقرآن‌ها، کانون‌های فرهنگی تربیتی و مدارس این استان برگزار می‌کند.

برگزاری ۲۰۰ محفل قرآنی در آموزش و پرورش البرزبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، حسین سلیمیان گفت: این تعداد محفل قرآنی به صورت متمرکز استانی و تعداد زیادی نیز به صورت خودجوش در مدارس برنامه ریزی و تدوین شده که همزمان در شبکه شاد پخش می‌شود.

به گفته رییس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش البرز: قرآن کریم از چنان جایگاه و اهمیتی برخوردار است که باید در کمک به توسعه فرهنگی استان و سایر حوزه‌ها بویژه اقتصادی و سیاسی از معارف و برکات آن بهره بگیریم.

او اضافه کرد: با مشارکت بیت القرآن آیت الله مدرسی و اداره کل آموزش و پرورش البرز به مدت ۳۰ شب محفل دانش آموزی جزء خوانی قرآن، یک ساعت و نیم قبل از نماز مغرب و عشا همراه با ضیافت افطاری به صورت پخش زنده از شاد در مسجد جامع کرج برگزار می‌شود.

سلیمیان افزود: مرکز نخبه پروری قرآنی امام خمینی (ره) آموزش و پرورش در کرج نیز برنامه ریزی شده است.

او با بیان اینکه محافل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته دانش آموزی و فرهنگیان کشوری اجرا می‌شود، گفت: در ماه مبارک رمضان برنامه‌های دیگری همانند قرائت دعای روز‌های ماه مبارک، توصیه‌های قرآنی و روزه داری، روزه و سلامت جسم و روان و معرفی دانش آموزان فعال درحوزه قرآن، عترت و نماز در فضای حضوری و بستر شبکه شاد پیش بینی شده است.

او افزود: برنامه‌های قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان با هدف آشنایی دانش آموزان با برکات ماه مهمانی خدا و پیام‌های قرآنی، ایجاد تعامل و انسجام هرچه بهتر به منظور خدمت، رشد، گسترش و تعمیق فرهنگ قرآنی و اهل بیت عصمت و طهارت در کانون مدرسه و خانواده سازماندهی شده است.

رییس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان البرز به تاکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم برای زمینه سازی تدبر در قرآن پرداخت و افزود: برنامه ریزی‌های متعدد و هدفمند در راستای تحقق توسعه قرآن و فراگیری آن در مدارس انجام شد است.

او ادامه داد: فرهنگ سازی برای حفظ قرآن مجید و ورود به این عرصه مهمترین هدف برنامه ها‌ی قرآنی درآموزش و پرورش استان البرز است.

سلیمیان با اشاره به اینکه تدبر و عمل کردن به آیات قرآن که در زندگی باعث آرامش قلبی انسان می‌شود، تاکید کرد: درس آموختن از کلام وحی از محور‌های مهمی است که کارشناسان و مربیان امور قرآنی در ماه مبارک رمضان برای دانش آموزان تبیین می‌کنند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …