جمعه , 31 فروردین 1403

برداشت آب از منابع زیر زمینی البرز کاهش می یابد

برداشت آب از منابع زیر زمینی البرز کاهش می یابدبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ مجتبی عبداللهی در نشست مدیریت آب و فاضلاب استان البرز گفت: تمام تلاش و توان خود را گذاشته ایم که میزان برداشت از منابع زیرزمینی به ۵۰ درصد برسد و ۵۰ درصد باقی مانده نیز از سدهای مستقر در استان تامین شود.

وی ادامه داد: بر این اساس درصدد هستیم حداقل ۵۰ میلیون متر مکعب سهم بیشتر از سدهای طالقان و امیرکبیر دریافت کنیم.

عبداللهی گفت: برای تحقق این اهداف باید رینگ آبرسانی استان البرز اجرایی شود تا بتوانیم از حق آبه های استان از سدهای مستقر استفاده کنیم که برای این منظور توافقات و رایزنی های اولیه صورت گرفته است.

وی افزود: اگر میزان برداشت از منابع زیرزمینی کاهش یابد با توجه به بارندگی های استان بویژه در بالادست، سفره های زیرزمینی استان فرصت بیشتری برای سیراب شدن پیدا می کنند.

استاندار البرز گفت: با اقدامات آبخیزداری و ایجاد تصفیه خانه های محلی، حوضچه های آرامش و ذخیره آب در مناطق مختلف اعم از پارک ها این امکان فراهم می شود که از آب های سطحی بهره برداری شود و به مرور ذخایر بسیار خوب محلی برای مصارف گوناگون خواهیم داشت.

 طی ۲ سال شاهد انقلابی در حوزه آبفای البرز خواهیم بود

وی افزود: اگر امور با همراهی و انسجام مجموعه مسوولان طبق برنامه پیش برود، ظرف ۲ سال آینده انقلابی در حوزه آب و فاضلاب استان خواهیم داشت.

عبداللهی در خصوص پروژه تصفیه خانه ماهدشت با اشاره به اینکه با جدیت درصدد هستیم این تصفیه خانه راه اندازی شود، افزود: روند پیشرفت این پروژه را به صورت میدانی رصد می کنم.
وی افزود: باید طی زمان اعلام شده، فاز اول این پروژه راه اندازی شود چراکه با بهره برداری از آن بخش بزرگی از نیاز آب برای کشاورزی و صنایع در محدوده ماهدشت و اشتهارد حل خواهد شد.

استاندار البرز گفت: به صورت مستمر از روند پیشرفت کار بازدید می کنم و انتظار دارم تکمیل آن تسریع و از این بلاتکلیفی و توقف خارج شود.

وی ادامه داد: باید بر روی حل مشکلات تمرکز کنیم، چراکه بازگشت به عقب و مرور کدورت ها و کاستی های گذشته به روند پیشرفت پروژه ها کمکی نمی کند.

استان البرز با مساحت پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر مربع و جمعیت حدود سه میلیون نفری  یکی از مناطق پرمصرف  کشور در زمینه آب شناخته شده است.

این استان با برخورداری از ۲ سد بزرگ تامین کننده آب آشامیدنی پایتخت و بخش کشاورزی استان قزوین است ضمن آنکه بخشی از صنایع البرز آب بر می باشد. 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …