یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403

برخی قوانین با سیاست مانع زدایی در بستر رونق تولید همخوانی ندارد

حسین فاضلی هریکندی  روز چهارشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان گفت: برخی اوقات مشاهده می شود برخی قوانین در مسیر رفع موانع تولید خودنمایی می کند و این مشکل با افزایش هزینه های تولید همراه می شود.

وی گفت: بر اساس سیاست‌های نظام برای دستگاه قضا، ستاد پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در دادگستری کل استان البرز ایجاده شده است.

فاضلی هریکندی  با اشاره به پیگیری مشکلات صنعتگران در ارتباط با دستگاه‌ های اجرایی و حاکمیتی استان توسط دستگاه قضا گفت: این مهم در کنار اقدامات خوبی است که در کارگروه ستاد تسهیل و  شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی استان درحال انجام است.

وی از تشکیل کمیته‌ حقوقی و قضایی را از اقدامات‌ خوب دستگاه قضا نام برد و افزود: در این کمیته مسائل و موضوعات مصداقی نیز پیگیری می‌شود و هدف این است در کنار دیگر دستگاه‌های اجرایی استان بتوانیم بسیاری از مشکلات و مسائل قابل حل را رسیدگی کنیم.

رییس کل دادگستری البرز گفت: سال‌های متمادی است که از سوی رهبر معظم انقلاب”مدظله العالی” بحث رونق تولید مطرح و این مهم در شورای اقتصادی نیز  تعیین و هدف گذاری می شود،  اما گاهی مشاهده می شود سیاست‌های متخذه  و قوانین وضع شده مغایر با رونق تولید است.

فاضلی هریکندی در ادامه سخنانش با اشاره به این که بیش از ۵۰ درصد از زندانی‌های استان، مرتبط به  جرائم حوزه سرقت و مواد مخدر هستند، اظهار داشت:  از این تعداد بالای ۸۰ درصد به دلیل نیاز مالی گرفتار شده اند و شغل ثابتی هم ندارند.

وی افزود: افرادی تحت عنوان بزهکار به جهت مسایل اقتصادی در زندان هستند که در ریشه یابی ها مشاهده می کنیم ، مسائل اقتصادی ، بیکاری و فقدان شغل ثابت دلیل این بزهکاری ها است.

وی عنوان کرد: در دستگاه قضا تدابیری اندیشیده شده که با ایجاد اشتغال از ظرفیت بزهکاران در زمان سپری کردن دوران محکومیت آنها استفاده شود و قانون به ما این اجازه را داده است که از این ظرفیت بهره لازم را ببریم.

فاضلی هریکندی با بیان اینکه ظرفیت هایی هم برای اشتغال زندانیان بعد از سپری کردن دوران حبس وجود دارد، گفت: البته می توانیم دیدگاه های جدیدتری را برای اشتغال آنها دنبال کنیم، چون برای زندانیان در دوران حبس اقدامات تنبیهی با این هدف لحاظ می شود که بعد از آزادی دوباره گرفتار نشوند و برای اشتغال آنها چاره اندیشی کنیم.

وی با اشاره به وجود چندین شهرک صنعتی در استان البرز  گفت: گاهی صنعتگران فعال در این شهرک های صنعتی با کمبود نیروی کار مواجه هستند.

فاضلی هریکندی  اظهار داشت:  ضروری است تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی کمی نگاه‌ها را تغییر دهند و به زندانیان آزاد شده از بند برای فراهم کردن زمینه اشتغال کمک کنند.

وی ادامه داد:  ما هم در مجموعه دادگستری البرز این آمادگی را داریم تا در کنار اتاق بازرگانی استان از چنین ظرفیت هایی برای ایجاد فرصت‌های شغلی استفاده کنیم.

استان البرز دارای سه هزارو ۵۰۰ واحد تولید و صنعتی است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …