شنبه , 15 اردیبهشت 1403

باید برای مقابله با سویه جدید کرونا آماده باشیم

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، یونسیان یکشنبه شب با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی با اعلام این مطلب افزود: انتظار دارم در این شرایط مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزشی که بستر آموزش مجازی دارند، یکی دو هفته آینده به صورت مجازی برگزار شوند.

وی همچنین با بیان اینکه اگر این مدت دانشگاه‌ها و مدارس را به صورت مجازی اداره کنیم، به عبارتی سخت گیری کنیم و بعد این محدودیت را برداریم اتفاق خیلی عجیبی نمی‌افتدف گفت: اخباری در این شرایط در مورد بازگشایی خوابگاه ها منتشر شده که به نظر می‌رسد این کار صحیح نیست.

یونسیان افزود: انتظارم از ستاد ملی کرونا این است که در مورد مقابله با سویه جدید ویروس کرونا، بسیار سریع واکنش نشان دهد و حتی فردا واکنش نشان دادن ممکن است دیر باشد.

تابحال گزارشی از ورود اومیکرون در داخل کشور نداشتیم

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تا به حال سویه جدید (اومیکرون) در ایران گزارش شده است، گفت: تا به حال گزارشی در این مورد در داخل کشور نداشتیم ولی گزارش نداشتن ما را نمی توان به معنای وارد نشدن این ویروس به کشور تلقی کرد.

یونسیان افزود: ما هنوز شواهدی از ورود سویه جدید به کشور نداریم اما مشاهده نکردن آن به معنای رد ورود ویروس به کشور نیست.

او ادامه داد: تا به حال نزدیک به ۴۰ کشور از همه قاره ها این سویه جدید را  گزارش کرده اند.

وی افزود: با توجه به اینکه در کشورهای مجاور ایران این موارد گزارش شده، منطق حکم می‌کند فرض را بر این بگذاریم که این سویه یا به کشور ما وارد شده یا در آینده نزدیک وارد کشور خواهد شد.

یونسیان گفت: ما می‌توانیم با اقداماتی ورود ویروس به کشور را به تعویق بیاندازیم یا با اقدامات مناسب خودمان را آماده کنیم که پس از ورود ویروس، غافلگیر نشویم.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …