سه شنبه , 4 اردیبهشت 1403

باند سرقت به‌روش “روشن‌زنی” در استان البرز متلاشی شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کرج،  سردار عباسعلی محمدیان در جمع خبرنگاران با اشاره به بازداشت سارق متواری خودرو اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت خودرو به شیوه “روشن زنی” در سطح شهرستان کرج، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: بررسی‌های اولیه بیانگر این بود که سارقان در یک گروه 2 نفره با کمین در اطراف دکه‌های مطبوعاتی از سهل انگاری شهروندان سوء استفاده کرده و در یک زمان کوتاه اقدام به سرقت خودرو های روشن و لوازم با ارزش داخل آن می کنند.

فرمانده انتظامی استان البرز بیان کرد: در ادامه کارآگاهان با انجام تحقیقات میدانی گسترده و بکارگیری اقدامات اطلاعاتی-پلیسی، در نهایت موفق به شناسایی یکی از سارقان شده و با بررسی سوابق او متوجه شدند که نامبرده از سارقان حرفه ای و سابقه دار است که به واسطه انجام سرقت‌های متعدد مخفیگاه مشخصی نداشته و دائم در حال نقل مکان است.

فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه علی رغم این موضوع، اما کارآگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتی رد این سارق حرفه ای را در شهر کرج زده و با هماهنگی مقام قضائی او را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند، گفت: در تحقیقات تکمیلی متهم به 13 فقره سرقت خودرو و 50 فقره سرقت داخل خودرو با همدستی یکی دیگر از سارقان سابقه دار اعتراف کرد.

وی با اشاره به شناسایی و دستگیری همدست متهم اصلی پرونده در شهر کرج، گفت: در این خصوص یک مالخر اموال مسروقه که به صورت کاملا حرفه ای اقدام به سند نمره کردن خودروهای مسروقه می کرد دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان البرز یادآور شد: تعدادی از مالباختگان این پرونده شناسایی و تلاش و برای شناسایی سایرین ادامه دارد.

سردار محمدیان در پایان با بیان اینکه سارقان از هر فرصتی برای انجام اعمال مجرمانه استفاده می کنند، به شهروندان توصیه کرد: در حال مراجعت در سطح شهر به ویژه در اطراف مراکز خرید از قرار دادن سوئیچ بر روی خودرو، بازگذاشتن درب خودرو و شیشه‌ها اکیدا خودداری شود و برای پیشگیری از سرقت خودروی خود را در محل های امن و پارکینگ‌ها نگهداری کنند.

انتهای پیام/س

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …