جمعه , 10 فروردین 1403

باغ موزه دفاع مقدس البرز در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار ابوالفضل اسلامی ظهر سه شنبه در مراسم رونمایی از پوستر و نشست خبری دومین جشنواره ملی مردمی فیلم کوتاه و تئاتر خیابانی یار انقلاب که در اداره کل حفظ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: در تمام استان‌ها قرار است مرکز فرهنگی دفاع مقدس ساخته شود و استان البرز آخرین استان کشور است، در حالی که خیلی از استان‌ها این مرکز فرهنگی تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است.

وی بیان کرد: باید این مهم برای حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدسی که شهدا و رزمندگان از افتخاراتی که در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت برای البرز به دست آوردند، برای نسل‌های فعلی و آتی به یادگار بگذاریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با بیان اینکه دو سال پیگیری اختصاص زمین به طول انجامید، تصریح کرد: قرار بود غار موزه دفاع مقدس در نورالشهدای عظیمیه کرج ساخته شود که با توجه به شرایط اقتصادی کشور این امر ممکن نبود.

وی با بیان اینکه در نهایت ساخت این مرکز فرهنگی در پارک ۱۱۰ هکتار جهان‌نمای کرج مصوب شد و اکنون فاز اول آن تکمیل و مورد بهره برداری قرارگرفته است، خاطرنشان کرد: زمین اختصاص یافته برای ساخت این مرکز فرهنگی را ۴۳ هزار متر مربع از این پارک است.

اسلامی گفت: مقرر شد ۶ درصد اعتبار از سوی شهرداری و ۴۰ درصد توسط استانداری تأمین شود و به دلیل این مشارکت پیشرفت خوبی را در این پروژه شاهد بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه به همت شهرداری فاز نخست ۳ هزار متر مربعی این مجموعه سال گذشته به بهره برداری رسید، اظهار کرد: براین اساس فاز دوم با ۱۳ هزار مترمربع زیربنا آغاز و قرارگاه خاتم برای ساخت آن پای کار آمده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با بیان اینکه تاکنون ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان شهرداری کرج برای ساخت پروژه هزینه کرده است، تصریح کرد: سهم استانداری به دلیل وضعیت دولت عقب مانده است، از این رو مقرر شد با همکاری مدیرکل مسکن و شهرسازی استان به جای تأمین بودجه، زمینی را در شمال میدان بهارستان عظیمیه با وسعت ۷ هزار متر مربع با کاربری گردشگری واگذار کند.

وی خاطرنشان کرد: این مجموعه ۴۸ هزار مترمربع زیربنا خواهد داشت و بنا به دستور استاندار البرز باید تا ۱۴۰۲ تکمیل و به بهره برداری برسد.

اسلامی با بیان اینکه باغ موزه دفاع مقدس در البرز یک مرکز فرهنگی فاخر است، متذکر شد: براین اساس یکی از زیباترین طرح‌های مراکز فرهنگی دفاع مقدس سراسر کشور است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …