یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403

بازدید بهداشتی از مدارس البرز در حال انجام است

فرشید علیزاده روز چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه این بازدیدها از ۲ هفته قبل در راستای آموزش حضوری دانش آموزان آغاز شده است، افزود: تا کنون یک هزار و ۲۳۰ بازدید مشترک از مدارس البرز صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: دراین بازدید ها  شیوه  تهویه کلاس ها،  سالن ها، سرویس های بهداشتی، نحوه گندزدایی ،بوفه ها و تجمع مدارس بررسی می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز بیان داشت: همچنین  ارزیابی وضعیت بهداشت مدارس به منظورحفظ سلامت دانش آموزان درفضاهای آموزشی، بررسی نقاط ضعف مدارس دربخش تجهیزات بهداشتی و تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس البرز از دیگر اهداف این بازدید ها است .

علیزاده تصریح کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان تا کنون ۲۰۸ هزار و ۷۲۵ نفر که شامل ۹۴.۶ از دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال استان البرز می شود دز اول واکسن کووید ۱۹ را دریافت کرده اند.

وی اضافه کرد: ۱۴۵ هزار و ۶۸۹ نفرکه شامل ۶۹.۷ درصد از دانش آموزان البرز می شود، دز دوم واکسن کووید ۱۹ را دریافت کردند.

علیزاده  ادامه داد: طرح واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله به صورت اختیاری با اجازه والدین همچنان ادامه دارد تا کسانی که موفق به دریافت واکسن نشده‌‍‌اند مراجعه کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز افزود: با تلاش مراکز ثابت و سیار بهداشت استان البرز تکمیل  واکسیناسیون  دانش آموزان  ۱۲ تا ۱۸ سال در حال انجام است.

وی با بیان اینکه سلامت دانش‌آموزان و فرهنگیان در اولویت وزارت آموزش و پرورش قرار دارد،عنوان کرد: میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی جهت برگزاری حضوری کلاس‌ها، رعایت بهداشت عمومی،

حفظ فاصله اجتماعی یک و نیم متری بین دانش‌آموزان، تهویه هوای کلاس‌ها، وجود مواد ضدعفونی کننده، واکسیناسیون دانش‌آموزان و معلمان، بهداشت محیط مدارس و استفاده از ماسک از جمله موارد مهمی است که نباید نسبت به آن بی توجهی کرد.

علیزاده تاکید کرد: با واکسینه شدن دانش‌آموزان و معلمان گام‌های اساسی برای آموزش حضوری درمدارس برداشته شده است .

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …