شنبه , 15 اردیبهشت 1403

اپلیکیشن‌های بدون شناسنامه، تهدید تلفن همراه

اپلیکیشن‌های بدون شناسنامه، تهدید تلفن همراهبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ سرهنگ جلیلیان گفت: کاربران از دریافت و نصب هرگونه برنامه از لینک های ناشناس خودداری کنند چرا که این برنامه ها ممکن است سیستم شما را به نرم افزار های مخرب آلوده کند.

او افزود: اخذ دسترسی از گوشی‌های تلفن همراه و سوء استفاده از آن خطرجدی است که در صورت نداشتن آگاهی کافی امنیت سایبری شهروندان را تهدید می‌کند.

سرهنگ جلیلیان سبت به کلاهبرداری با عنوان پیامک کد تایید عضویت هشدار داد و گفت: کلاهبرداران اینترنتی با شگردها و روش های نظیر مهندسی اجتماعی کد تایید عضویت در اپلیکیشن های مختلف را از قربانی دریافت و با مشخصات کاربر قربانی وارد اپلیکیشن های مختلف می شوند و سوء استفاده می کنند.

او افزود: کاربران توجه داشته باشند به هر شخصی با عنوان های رسمی یا پیام های رسمی در شبکه های اجتماعی اعتماد نکنند و هیچگونه اطلاعات خصوصی نظیر کد تایید، رمز عبور و … را در اختیار این افراد قرار ندهند.

رئیس پلیس فتای البرز با اشاره به برخی مخاطرات فضای مجازی، گفت:افراد دروغگو و فریبکار بسیار زیادی در فضای مجازی وجود دارند.

او افزود: محققان در تحقیقی که انجام دادند متوجه شدند که ۸۱ درصد از افرادی که در شبکه‌های مجازی فعالیت دارند درباره قد، وزن، سن و مواردی از این قبیل به طرف مقابل خود دروغ می‌گویند و تمایلی به بیان حقیقت در پست و پروفایل خود ندارند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …