جمعه , 14 اردیبهشت 1403

انقلاب اسلامی با جانفشانی شهدا به پیروزی رسید

سلیمان رستمیان عصر  پنجشنبه همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر در آیین متمرکز استانی میهمانی لاله ها که در گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) کرج با حضور مسوولان و خانواده معظم شهدا و ایثارگران برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رجب و ولادت امام محمد باقر (ع) افزود: شهدا مسیر خود را به خوبی انتخاب کردندو رفتند و ما ادامه دهنده راه شهدا هستیم و آنچه را که باعث شد تا آنها برایش خون پاکشان را تقدیم کنند تا این نظام و انقلاب شکل بگیرد ما وظیفه داریم تا در این مسیر گام برداریم.

وی هدف از برگزاری این گونه آیین ها را که از ابتدای انقلاب شکل گرفته و روبه روز با شکوه هر چه تمامتر با حضور مسوولان و مردم برگزار شده و توسط جوانان انقلابی در گام دوم انقلاب تداوم خواهد یافت، ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت دانست.

وی انقلاب اسلامی ایران را مدیون خون شهیدانی دانست که حتی خانواده هایشان سختی و مضیقه زیادی را در دوران طاغوت تحمل کردند و حتی هنوز شهدایی همچون نخستین شهید انقلاب اسلامی البرز هستند که گمنام بوده و مزارشان مشخص نیست.

رستمیان گفت: نخستین شهید دوران انقلاب اسلامی استان البرز ، شهید ادیبی می باشد که طلبه ای از روستای ناریان طالقان بود که در قم تحصیل می کرد ولی در جریان انقلاب جزو نخستین شهدای انقلاب بود.

وی افزود: این مراسمات در راستای منویات مقام معظم رهبری و ترویج و تبلیغ و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می شود و یادآور روزهای سخت دوران دفاع مقدس و انقلاب و دفاع از حرم و دفاع از سلامت کشور است تا مجد و اقتدار نظام اسلامی را به اثبات رساند که برگرفته از خون شهدای کربلاست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز بیان داشت: این جریان ادامه خواهد داشت و تا زمانی که مسیری که انقلاب طی خواهد کرد تا به مقصد اصلی خود که ظهور امام زمان (عج) است برسد، ادامه خواهد داشت.

رستمیان در ادامه با بیان اینکه امسال روستای چندار به عنوان نماد ملی گلزار شهدای روستایی انتخاب شده، افزود: این روستا که در شهرستان ساوجبلاغ قرار دارد،  ۳۹ شهید تقدیم کرده که به استعداد آمار جمعیتی آن تقریبا به ازای هر خانوار یک شهید را تقدیم کرده اند. 

وی تصریح کرد: استان البرز نیز یکی از استان هایی است که در حوزه ایثار وشهادت و از خودگذشتگی آمار بالایی در دفاع از تمام عرصه های انقلاب داشته است که تقدیم بیش از ۵ هزار شهید بیانگر این ادعا است.

وی گفت: همچنین این استان بیش از ۱۳ هزار جانباز و یک هزار آزاده دارد ضمن اینکه صبر و مقاومت خانواده شهدا در دوران انقلاب پیامش دفاع از نظام، انقلاب و رهبری است.

در ادامه آیین میهمانی لاله ها موزه شهدای آستان مقدس امامزاده محمد (ع) به بهره برداری رسید و همچنین نماینده ولی فقیه در استان البرز لوح تقدیری را  از سوی رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران به استاندار البرز تقدیم کرد.

در استان البرز در ۱۵۸ گلزار شهید انجام شد که گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) با  یک هزار و ۴۵۰ شهید یکی از بزرگترین گلزارهای شهدای کشور است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …