سه شنبه , 11 اردیبهشت 1403

انتقال مفاهیم‌ نهضت اسلامی تهدید ها را به فرصت تبدیل کرد

آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه  این هفته کرج افزود: در طول  ۴۳ سال گذشته  انقلاب اسلامی فراز و نشیب ها و تهدید ها و فرصت های  زیادی را تجربه کرده است.

وی ادامه داد : رمز موفقیت های انقلاب و جمهوری اسلامی متاثر از حرکت های الهی با نیت صادق  بوده که سرعت بخشیدن در بستر تحقق آرمان های انقلاب اسلامی  مستلزم برنامه ریزی مناسب  برای انتقال مفاهیم بلند نهضت اسلامی ایران در دنیا است.

آیت الله حسینی همدانی  گفت: در راه تحقق و پویایی انقلاب اسلامی خون های پاکی بر زمین ریخته شد و به فضل الهی جامعه اسلامی ما از  پیچ و خم های خطر ناک عبور کرد و این توانمندی حاصل شد  که تهدید ها به فرصت تبدیل شود.

امام جمعه کرج افزود: البته نباید از  تهدیدهایی  که همچنان در پیش رو  وجود دارد غافل شویم و در این راستا بهترین راهکار برای خنثی سازی  تهدید ها ، استفاده مناسب از  فرصت ها است.

آیت الله‌ حسینی همدانی تصریح کرد: یکی ازبهترین فرصت ها در این زمینه زنده نگه داشتن و انتقال مفاهیم بلند نهضت اسلامی، تکریم و  بزرگداشت ایام الله  دهه فجر است.

وی ادامه داد: اگر در این خصوص برنامه ریزی مناسب داشته باشیم ، این ظرفیت وجود دارد که با سرعت بیشتری در مسیر تحقق کامل آرمان های انقلاب  اسلامی گام برداریم.

امام جمعه کرج اظهار داشت:  برگزار کنندگان جشن های انقلاب  علاوه بر ابراز شادی و نشاط باید در این جشن ها به مباحث فرهنگی و هنری ناشی از دستاوردهای انقلاب را بدون اغراق برای مردم به ویژه نسل جوان مطرح کنند.

آیت الله‌ حسینی همدانی افزود:  امروز به شدت  زیر بمباران شبهات، تحریفات  و شایعه پراکنی ها  و درغ سازی های دشمنان هستیم و همانگونه که مقام معظم رهبری  تبیین فرمودند، راهکار مقابله با این دسیسه های شیطانی جهاد است و معظم له تاکید دارند باید هرکسی به نوبه خود جلوی تحریف ها را بگیرد.

وی گفت: در جشن های دهه فجر باید یاد و خاطره کسانی که در دوره رژیم ستمشاهی زندان و  شکنجه شدندگرامی بداریم و خاطره شهدای انقلاب و خانواده های ایثارگر آنان را در دل ها زنده نگه داریم  و با آمان های انقلاب تجدید پیمان  کنیم.

امام جمعه کرج  تصریح کرد:  برگزاری  جشن ها باید مردمی باشد  تا مردم با سلیقه خود برای گرامیداشت این ایام‌وارد صحنه شوند و در این راستا باید جوانان را از روند انقلاب اسلامی آگاه کرد تا حضور پررنگ تری در این جشن ها داشته باشند.

وی  گفت: دشمنان  به محض اینکه کوچکترین فرصتی پیدا کنند سریع زهر خود را می ریزند  و گمان می کنند می توانند باوزر و اعتقاد مردم را  با چند لحظه  و صحنه خدشه دار کنند.

وی   با اشاره به ۱۷ هزار شهید ترور که توسط  دشمنان جنایتکار انقلاب اسلامی  صورت گرفته است، تاکید کرد: آنچه در ذهن مردم از این دشمنان حک شده  جنایات و خون ریزی ها است که فراموش نخواهد شد.

آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی افزود: کمکی که  استکبار به دشمنان انقلاب در دوران  جنگ و بعد از آن انجام داده است از خاطرات مردم ایران پاک نخواهد شد.

امام جمعه  خطاب به دشمنان بیان داشت: باور مردم محکم است  و تغییر نمی کند؛ تنها آن وقت باور مردم خدشه دار خواهد شد که ببینند آرمان ها  و ارزش اسلامی فراموش  و شعار های اولیه انقلاب نادیده  گرفته شود

وی  بیان داشت:عده ای  با عملکرد غلط خود به جایی که امید آفرینی کنند مردم  را مایوس  می کنند که باید  دست نفوذی های دشمنان که بارها مقام معظم رهبری برآن تاکید داشته است قطع کرد.

امام جمعه  تصریح کرد: باید به بیانات مقام  رهبر حکیم و فرزانه انقلاب توجه  کنیم و با  بیانات صریح ایشان بر موارد خاص  که بیان می کنند سلیقه ای رفتار نکنیم.

آیت الله حسینی همدانی خاطرنشان کرد: سبک  زندگی اسلامی را جدی بگیرم و فرامین  رهبر فرزانه انقلاب را ترویج و تبلیغ  کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: در جریانات اجتماعی که گاهی  گوشه ای از آن به مسایل بین المللی گره می خورد  باید با زیرکی بیشتری عمل کنیم  که  بحمدالله  دولت محترم در  این زمینه توجه لازم را  دارد.

وی در ادامه  با اشاره به صعود تیم فوتبال  جمهوری اسلامی ایران  به جام جهانی گفت:  دشمنان قصد داشتند با بهانه تراشی جلوی این صعود را بگیرند که با تدبیری که انجام شد آنها  موفق نشده اند.

امام جمعه  کرج با اشاره به مذاکرات  وین گفت: موضع ایران تغییر نکرده  و از اول شرط بر این بود که تحریم ها برداشته شود و بعد مذاکره صورت  گیرداما طرف مقابل این مذاکرات باید دیده شود که چگونه دست و پا می زند تا مسیر را تغییر دهد.

وی تاکید کرد: آمریکا و اروپا اگر تا امروز نفهمیدند که  تحریم ها  مردم ما را مقاوم تر کرده است خیلی کودن هستند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد:  مردم ما  تمام سختی های که از جانب تحریم ها به آنها رسیده بود با زحمت، سختی و مشکلاتی که برای تک تک خانواده ها به وجود آمد را تحمل کردند ولی تسلیم نشدند.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران اسلامی  تحریم ها آن ها بیش از پیش مقاوم تر کرد، گفت: نشانه این صلابت ، عزت و عظمت  را به زودی در روز ۲۲ بهمن ماه  با حضور چشمگیر مردم  خواهیم دید.

امام جمعه کرج اظهار داشت: ما به آمریکا و اروپا توصیه می کنیم  نباید فرصت را از دست بدهند  و وقت کشی به ضرر خودشان خواهد بود و زودتر تصمیم خود را بگیرید.

وی ادامه داد: راهبرد ایران  مشخص  و هیچ  ابهامی در آن نیست  و آنها باید برگردند و به همین راهبرد و زودتر کار را پیش ببرند.

وی با اشاره به  کشتار مردم مظلوم یمن توسط استکبار،  اسراییل ، آل سعودی و امارات گفت: مردم مظلوم یمن را در مناطق مختلف آماج سلاح های خود قرار دادند و تعداد زیادی از این  بی گناه   وحشیانه به خاک و خون کشیدند.

وی  با  محکوم کردن سکوت مجامع بین المللی در برابر کشتار مردم یمن بیان داشت: اکنون باید پرسید که سازمان ملل  چرا مثل همیشه خاموش است  و از چه می ترسد که در مقابل این نسل کشی و تخریب  زیر ساخت های کشور  صدایی در نمی آید.

وی تاکید کرد: آمار تلفات  خسارت بسیار سنگین است  و فرصت  بیان نیست فقط در طول این  2 هزار ۴۰۰ روزی که یمن درگیر است ، ۱۷ هزارو ۲۰۰نفر غیر نظامی  شهید شده  و ۲۶ هزار ۹۳۱ نفر  زخمی و مجروح شده اند .

امام جمعه کرج افزد: به فضل پروردگار مردم مقاوم یمن  که پای آرمان های الهی خودشان  جوانمردانه ایستاده اند به زودی مزد پایمردی خود را می گیرند و دشمنان  نابود خواهند شد کما اینکه تا امروز  اینگونه بوده  و نصرت الهی نصیب انصار الله  شده است.

وی تاکید کرد: اسراییل  غاصب باید بداند وقتش که برسد گنبد آهنین  آنها تحمل موشک های یمن را نخواهد داشت.

 وی با اشاره به اینکه فصل سرما است خیلی ها گرفتار  و گرمایش هم ندارندگفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده  می تواند قسمت ای از مصلی را به عنوان گرمخانه  برای استفاده این عزیزان در نظر گرفته شده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …