چهارشنبه , 12 اردیبهشت 1403

امکانات رفاهی جاده گردشگری کرج – چالوس تقویت شود

شادی حاضری روز یکشنبه در هفدهمین نشست کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز ضرورت اجرای راهکارهای ارایه شده در نشست آذر ماه سال جاری این کمیسیون در فرمانداری کرج در بحث ایجاد تحول در گردشگری ۱۵ روستای دیدنی بخش آسارای این محور را مورد تاکید قرار داد.

وی همچنین  برگزاری جشنواره لاله های کندر و تهیه سند توسعه این بخش و برگزاری جشنواره گل کوکب در روستای آدران را حرکتی مهم در توسعه گردشگری استان  البرز عنوان کرد.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و گردشگری البرز در ادامه اظهاراتش به پیشنهاد این کمیسیون در خصوص ضرورت  ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع دستی در مجاورت آشکده های کندوان در محور کرج – چالوس اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد این پیشنهاد هرچه سریع تر عملیاتی شود.

حاضری همچنین عملیاتی شدن طرح راه اندازی سامانه گردشگری با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی البرز و اتاق بازرگانی استان را مورد تاکید قرار داد.

وی ضرورت حمایت از ساماندهی اسکان مسافران و گردشگران در هتل ها، سوئیت ها و دیگر مراکز اقامتی استان بر اساس استاندارهای لازم را موردتاکید قرار داد.

وی با اشاره به اهمیت حضور مشاغل خانگی در کنار هنرمندان صنایع دستی در نمایشگاه ها و جشنواره ها افزود: این مجموعه ها دارای مجوز فعالیت از اداره کل تعاون و میراث فرهنگی استان هستند و در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی جامعه نقش موثری دارند. 

در این نشست مسوول پژوهش و طرح کار اداره کل میراث فرهنگی استان البرز نیز در سخنانی تهیه نقشه راه استان البرز در راستای  کمک به تنظیم دانشنامه از ظرفیت های بومگردی روستاهای استان را ضروری عنوان کرد.

محمد رضا حدادیان گفت: تهیه و تدوین این نقشه در معرفی ظرفیت های قومیتی، غذاهای سنتی و محلی  شهرهای مختلف البرز اقدامی موثر است. 

وی با بیان اینکه برای تهیه نقشه راه البرز و طرح موضوع آن در حضور مسئولان استان باید به دنبال تخصیص اعتبارات آن باشیم، گفت: چنین اطلاعاتی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی و تمامی فعالان حوزه گردشگری ضروری است.

مسوول پژوهش و طرح اداره کار میراث فرهنگی استان در خصوص تهیه اطلس صنایع دستی برای البرز افزود: اکنون تنها استان کرمان این اطلس را دارد، در البرز حداقل باید اطلس صنایع دستی شهرهای طالقان و اشتهارد تهیه شود.

استان البرز بیش از ۵۵۰ اثر تاریخی و طبیعی دارد که ۲۷۰ اثر آنها ثبت ملی شده است

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …