یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

البرز هشت رتبه کشوری در جشنواره سفیران سلامت کسب کرد

فرشید علیزاده روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: پنجمین جشنواره کشوری سفیران سلامت با رویکرد آموزشی – ترویجی در زمینه تغذیه، تحرک فیزیکی، خود مراقبتی و محیط زیست در بستر شبکه شاد مدارس اجرایی شد.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره با هدف یادگیری مفاهیم بهداشتی، نکات مهم سلامتی و نحوه انتقال این مفاهیم به همکلاسی‌ها، خانواده و دوستان و همچنین ارتقای سبک زندگی سالم و تغییر نگرش دانش آموزان به کمک گروه دانش آموزی همسالان برگزار شد.

وی با بیان اینکه طرح تربیت سفیران سلامت با محوریت مدارس به عنوان یک راهکار خود مراقبتی در کشور مطرح است، اضافه کرد: در قالب این جشنواره  برنامه های متنوعی در قالب نقاشی، شعر، پیام بهداشتی، نامه ای به ویروس کرونا، خاطره نویسی و کاردستی برای دانش آموزان پیش بینی شد.

وی بیان داشت: در این جشنواره ۱۴ هزار و ۶۰۰ دانش آموز مدارس استان البرز شرکت کردند که پس از ارزیابی داوران، ۲۵۰ نفر در مرحله منطقه ای رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

علیزاده تصریح کرد: پس از ارزیابی ۳۰ اثر  به مرحله استانی راه یافت که ۱۴ نفر پس از داوری آثار به مرحله کشوری راه پیدا کرد و هشت اثر برگزیده کشوری شد.

وی اضافه کرد: امسال ۷۳ هزار دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی استان البرز به عنوان سفیران سلامت انتخاب و در بستر شاد فعالیت دارند.

وی ادامه داد: سفیران سلامت در مدارس توسط مراقبان و رابطان سلامت انتخاب می شوند تا در فضای مجازی به همکلاسی ها  و سایر دانش آموزان نکات بهداشتی و سلامت را آموزش دهند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش البرز تاکید کرد: هر ساله از دانش آموزان برتر در جشنواره ملی سفیران سلامت در سطح استانی – کشوری با اهدا لوح و هدایا تقدیر می شود.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …