پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

البرز میزبان جشنواره کانون های فرهنگی تربیتی کشور شد

جواد محمدی روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکانون فرهنگی تربیتی استانی شهید محمد حسین فهمیده مستقر در کرج، اظهار داشت: اکنون استان البرز دبیرخانه کانون های فرهنگی تربیتی در ۲ بخش  جشنواره کانون ها و باشگاه کارآفرینی کشور است.

وی با اشاره به اینکه هفته اول اسفند ماه در تقویم اجرایی حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به نام هفته کانون های فرهنگی تربیتی نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: این جشنواره به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی تربیتی در۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ برای دومین بار در کانون فرهنگی تربیتی شهید فهمیده برگزار می شود.

رییس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: این جشنواره با هدف انتقال و تبادل تجربه ها، معرفی توانمندی های دانش آموزان در حوزه فرهنگی هنری برنامه ریزی شده است.

محمدی با بیان اینکه هفته کانون های فرهنگی تربیتی فرصت بسیار مناسبی است تا توجه و تمرکز معلمان، دانش آموزان و اولیا به فعالیت و ماموریت های کانون ها به منظور بهبود و ارتقاء سطح کیفی خدمات آموزشی و پرورشی معطوف گردد، اضافه کرد: باید همانند سال گذشته زمینه اجرای کیفی این جشنواره کشوری را در استان البرز آماده کنیم.

وی یادآورشد: کانون ها می توانند زمینه برقراری مهارت های ارتباطی و حرفه ای و فعالیت های گروهی و شکوفایی استعدادهای نهفته دانش آموزان را مهیا کنند.

رییس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش البرز ادامه داد: کانون های فرهنگی تربیتی یکی ازمهم ترین ظرفیت های نظام تعلیم و تربیت درکنار مدرسه است که در سه سال اخیر تلاش شده پل ارتباطی بین دانش آموزان و معلمان در قالب ۲۲ انجمن فعال در کانون های فرهنگی تربیتی ایجاد و تقویت شود.

رییس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش البرزعنوان کرد: جشنواره کانوان های فرهنگی تربیتی یکی از برنامه هایی است که می تواند بخشی از فعالیت های حوزه پرورشی را به تصویر بکشد.

وی افزود: سالانه حدود ۵۰ هزار نفر از خدمات کانون های فرهنگی تربیتی استان البرز بهره مند می شوند.

محمدی تاکید کرد: کانون فرهنگی تربیتی استانی شهید محمد حسین فهمیده ۴۰ سال قدمت دارد؛ به همین دلیل نگهداری از فضای ابنیه ای آن با چالش های مختلفی مواجه می شود لذا اختصاص اعتبار مناسب به آن می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات این مجموعه اثر بخش در البرز باشد.

مدیر جدید کانون فرهنگی تربیتی استانی شهید محمد حسین فهمیده نیز از حسن اعتماد مدیرکل و معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز قدردانی کرد و افزود: امیدوارم در کنار کارکنان این مجموعه زمینه اجرای برنامه ها و طرح های مختلفی که در حوزه آموزش و پرورش اجرا و یا آماده سازی می شود به وجودآید.

علی صدیقی راد افزود: خلاقیت،ابتکار و توانمند سازی از مسائل مهمی است که در فرآیند کاری این کانون به آن توجه می کنیم  تا زمینه جذب دانش آموزان به این مجموعه تاثیرگذار فراهم آید.

در این آیین از زحمات مهرنوش احمدی مدیر سابق کانون فرهنگی تربیتی استانی شهید فهمیده قدردانی شد و حکم علی صدیقی راد که توسط مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز ابلاغ شده بود، قرائت شد.

استان البرز حدود ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …