شنبه , 8 اردیبهشت 1403

البرز در تزریق واکسن دانش آموزی رتبه نخست کشور را کسب کرد

دکتر مهرداد بابایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بیش از ۹۰ درصد جمعیت دانش آموزی استان البرز تاکنون واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

 این مسوول با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد جمعیت هدف استان البرزدز اول و دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند، بیان داشت: تاکنون برای حدود ۱۸ درصد  جمعیت البرز دز سوم واکسن کرونا

تزریق شده است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز خاطرنشان کرد: طی روزهای گذشته تعداد  مراجعه بیماران سرپایی و مشمول بستری به مراکز درمانی و بهداشتی البرز تغییرخاصی نکرده است.

بابایی اظهارداشت: روند نزولی ابتلا به کرونا  اکنون در استان البرز متوقف شده و تا حدودی مبتلایان نیز تعدادشان افزایش یافته است.

وی گفت: افرادی که تسست مثبت کرونا دارند نسبت به هفته گذشته افزایش یافته که اگر این وضعیت ادامه دار باشد احتمال اینکه زمینه ساز آغاز پیک ششم صورت بگیرد دوراز انتظار نیست.

بایایی افزود: به نظر می رسد اکنون سویه دلتا در استان البرز غالب است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به اینکه محدودیت های کرونایی و استفاده از ماسک در استان البرز افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: هنوز با وضعیت مطلوب رعایت پروتکل های بهداشتی در این استان فاصله داریم.

وی بابیان اینکه  تعداد مبتلایان به آنفلوآنزا در استان البرز نسبت به سال گذشته افزایش یافته است ، گفت: تعداد بیمارانی که به مراکز بهداشتی و درمانی البرزمراجعه می کنند نسبت به سال های قبل از کرونا به واسطه استفاده از ماسک کمتر شده است.

استان البرز به لحاظ شیوع کرونا در وضعیت آبی قرار دارد.

همچنان توصیه کارشناسان بهداشت و درمان به مردم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، تزریق واکسن ، شستن مکرر دست ها است.

جمعیت دانش آموزی استان البرز ۵۱۲ هزار نفر است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …