جمعه , 31 فروردین 1403

البرز، قطب تولید گل، اما بی نصیب از اقتصاد گل

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گفت: البرز رتبه ششم تولید گل‌های زینتی، آپارتمانی و شاخه بریده را در کشور دارد و سالانه دویست میلیون عدد گل در این استان تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ تاج الدینی گفت: که کشاورزان و گلخانه داران استان ۳۰۰ هکتار از اراضی البرز را به گل اختصاص داده اند که ۱۰۶ هکتار گلخانه و ۱۹۴ هکتار محیط باز است.

او افزود: تولید گل در استان درآمد ۸۰ میلیارد تومانی را برای ۳۵۰۰ نفر ایجاد می‌کند که البته میزان تولید و اشتغال در تولید و پرورش گل در البرز قابل افزایش است.

از سوی دیگر رییس اتحادیه تزئینات ساختمانی کرج با گلایه مندی از نداشتن اتحادیه مستقل برای گل فروشان استان گفت: در شهر کرج ۳۰۰ گل فروشی داریم که نیازمند داشتن اتحادیه مستقل هستند تا در فضای تخصصی کار خرید و فروش گل انجام شود که متاسفانه در استان البرز فعلاً این اتحادیه به وجود نیامده و موجب مشکلات عدیده برای همکاران تولید کننده و فروشنده گل ایجاد می‌کند.

وی افزود: تولیدکنندگان گل برای فروش عمده گل به بازار‌های تهران مراجعه می‌کنند و گل فروش‌ها هم برای تهیه گل ناچار هستند به تهران بروند و این در حالیست که استان البرز ظرفیت داشتن یک بازار گل بزرگ را دارد.

 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …