جمعه , 10 فروردین 1403

افتخارآفرینی آموزگاران ناشنوای البرز در جشنواره کشوری

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز گفت: آموزگاران ناشنوای این استان در جشنواره کشوری « صدای سکوت » در زمینه داستان نویسی حائز رتبه برتر شدند.

افتخارآفرینی آموزگاران ناشنوای البرز در جشنواره کشوریبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ عباس کشاورز گفت: این جشنواره در ۲ بخش داستان کوتاه بزرگسال و داستان کودک برگزار شد که نرگس بیات از مدرسه باغچه بان موفقیان آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج با ارائه داستان «کوه های سرگردان» و لیلا طاهری‌نژاد از مدرسه زمردیان ناحیه ۲ کرج با نوشته «کوله پشتی سنگین» در بخش داستان کوتاه بزرگسال موفق به کسب رتبه برتر شدند.

وی افزود: در بخش داستان کودک نیز لیلا طاهری‌نژاد از مدرسه زمردیان آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج با داستان «الاغ و ماجراهای ارغوان» و داستان « مخمل»، نوشته‌ نرگس بیات از مدرسه باغچه بان موفقیان ناحیه سه کرج رتبه برتر این جشنواره را به خود اختصاص دادند.

کشاورز گفت: تمام داستان‌هایی که در جشنواره صدای سکوت در مرحله کشوری رتبه برتر را کسب کرده اند در یک مجله به چاپ خواهند رسید.

وی افزود: جشنواره صدای سکوت از سال ۹۶ در کشور کلید خورد که تا کنون توانسته است نقش موثری در شناسایی آموزگاران نویسنده در مدارس استثنایی داشته باشد.

وی یادآورشد: آموزش ناشنوایان از طریق داستان یک مهارت است زیرا آموزگار از این طریق نکات و پیام های آموزشی را به دانش آموزان ناشنوا انتقال می دهد.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز عنوان کرد: دانش آموزان ناشنوا دارای توانمندی‌های بسیار، استعدادهای فراوان و ذهن پویا هستند و امکان فعالیت در زمینه‌های مختلف را دارند لذا نیاز به حمایت بیشتری دارند.

استان البرز حدود چهار هزار دانش آموز با نیازهای ویژه دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …