سه شنبه , 11 اردیبهشت 1403

اعلام آمادگی یک خیر برای تامین نیازهای آموزشی معلم دزفولی کودکان کار

علی فرهمندپور عصر دوشنبه همراه با یکی از خیران استان تهران بعد از بررسی مشکلات معلم دلسوز دزفولی که در اقدامی جهادی به آموزش کودکان کار پرداخته است، به خبرنگار ایرنا گفت: تعدادی از کودکان کار توسط حسن گلچین نژاد دزفولی یکی از معلمان دلسوز شهرستان دزفول در یک مکان جمع آوری و از ۲ سال قبل تاکنون در مقاطع مختلف تحصیلی، آموزش می بینند که جای قدردانی دارد.

وی با اشاره به اینکه این معلم برای آموزش کودکان کار با مشکلاتی نظیر فضا و امکانات آموزشی مواجه است، افزود: برای رفع مشکلات این معلم، موضوع را از طریق مراجع مختلف پیگیری کردیم که درنهایت با توجه به اینکه یکی از خیران استان تهران برای تامین نیازهای این معلم اعلام آمادگی کرد.

فرماندار ویژه دزفول بیان کرد: مقرر شد امکانات آموزشی مورد نیاز نظیر میز، صندلی، کتاب و نوشت افزار را در سطح شهرستان مهیا کنیم ضمن اینکه این معلم درخواست داشت تعدادی از معلمان به کمک او بیایند که در این زمینه با تعدادی از معلمان صحبت کنیم تا به صورت افتخاری وارد عمل شوند.

وی با بیان اینکه مقاطع تحصیلی این کودکان متفاوت است، اظهارداشت: نیکوکاری که از تهران تشریف آورده اند برای ایجاد فضای آموزشی به صورت موقت یا دائم اعلام آمادگی کرده اند و برای این کار ابتدا یک کانکس را متعهد شده اند.

اعلام آمادگی یک خیر برای تامین نیازهای آموزشی معلم دزفولی کودکان کار

حسن گلچین نژاد دزفولی معلم دلسوز کودکان کار نیز با بیان اینکه این کودکان از دایره آموزش دور شده اند، گفت: آموزش به این کودکان بسیار دشوار است ولی به هر حال باید آموزش ببینند تا دچار آسیب های اجتماعی نشوند.

وی نبود فضا و تجهیزات آموزشی، نبود ساختار برای اعطای گواهی تحصیلی، تعداد زیاد دانش آموزان و لزوم کمک سایر همکاران را از چالش های آموزش کودکان کار عنوان کرد و خواستار رفع این مشکلات شد.

این معلم دلسوز، ایجاد سرپناه برای این کودکان با توجه به آغاز فصل سرما را ضروری دانست و بیان کرد: چند روز در بارندگی های اخیر کلاس های درس به تعویق افتادند.

وی افزود: تنها تجهیزات کلاس درس ما که نزدیک به ۷۰ نفر در آن تحصیل می کنند شامل یک کلمن آب، یک وایترد، یک صندلی و یک موکت است که انتظار می رود اقدام لازم برای تامین تجهیزات مورد نیاز این کلاس انجام شود.

گلچین نژاد دزفولی اظهارداشت: کودکان کار درصورت حاضر نشدن در کلاس درس بر سر چهار راه ها می روند و چهره شهر نازیبا می شود لذا  انتظار می رود اقدام لازم از طریق نمایندگان مجلس برای ایجاد زمینه تحصیل کودکان کار غیر ایرانی که به صورت غیرمجاز به کشور وارد شده اند، هم فراهم شود.

وی با اشاره به تلاش های انجام شده برای خوداشتغالی والدین کودکان کار افزود: این کودکان در نقاط مختلف ساکن هستند و اغلب توسط والدینشان به محل برگزاری کلاس درس حاضر می شوند.

این معلم دلسوز دزفولی با بیان اینکه این کودکان به دلیل برخی موارد قانونی نمی توانند در مدارس ثبت نام و از کتاب نو استفاده کنند، بیان کرد: معاون وزیر آموزش و پرورش در تماسی که با بنده داشت گفت اگر نمایندگان مجلس همکاری کنند می توانیم کد موقت به دانش آموزان تخصیص دهیم تا بتوانند ضمن تهیه کتاب نو، گواهی تحصیلی و کارنامه هم دریافت کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه نوبت کاری موظفی من صبح است، فقط عصر از ساعت ۱۵ تا ۱۸ می توانم این دانش آموزان را تدریس کنم.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …