شنبه , 15 اردیبهشت 1403

اعتماد به ظرفیت‌های داخلی استان البرز کلید خورد/ سیب ذخیره شده البرز برای شب عید توزیع می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کرج،  توزیع میوه باکیفیت شب عید برای رفاه حال شهروندان در استان البرز از سال‌های گذشته همیشه در ایام منتهی به سال نو محل بحث و گفت‌وگو بوده است.

استان البرز یکی از استان‌های دارای تجار با سابقه و دارندگان سردخانه‌های متعدد و بی نظیر در کشور است که سال گذشته توانست بیش از 20 هزار کانتینر میوه و تره بار  از این استان به دیگر کشورهای دنیا صادر کند.

در سال‌های گذشته یکی از انتقاداتی که به تهیه کنندگان اقلام مورد نیاز از جمله میوه شب عید می‌شد بی توجهی به ظرفیتهای استان البرز در تهیه میوه شب عید و توجه به تولیدات و میوه های ذخیره شده در سردخانه های استان البرز بود.

اما در سالجاری و بعد سالهای بی توجهی به ظرفیت استان البرز در اقدامی قابل تقدیر و با پیگیری های قاطع و ارزنده معاون اقتصادی استانداری البرز میوه سیب شب ید استان البرز از میوه ذخیره استان تهیه و توزیع می‌شود.

 جهاد کشاورزی استان البرز هم پای کار آمد 

پیگیرهای خبرنگار تسنیم در کرج نشان داد که نقش سرپرست سازمان جهاد کشاوزی استان البرز و مدیر عامل شرکت تعاون روستایی استان البرز و توصیه های یکی از دستگاههای نظارتی استان البرز در اتخاذ و پیگیری این تصمیم بسیار راهگشا و اثر گذار بوده است.

این تصمیم در راستای حمایت از سردخانه داران و تجار  و توجه به ظرفیت‌های داخلی استان البرز و کاهش هزینه‌های ناشی از حمل و نقل چند صد میلیونی بوده است.

همچنین  قطع دست دلالان و سودجویان و نظارت بر کیفیت میوه توزیعی از محل بارگیری مورد نیاز مردم در شب عید می تواند در راستای این اقدام باشد.

 مشکلی برای تامین میوه شب عید در استان البرز وجود ندارد/ سهمیه استان افزایش یافت 

سید محسن موسوی مدیر عامل سازمان جهاد کشاورزی در مورد تهیه میوه مرغوب شب عید برای توزیع در استان البرز اظهار داشت: میوه مورد نیاز مردم در استان البرز به میزان کافی تهیه و توزیع می‌شود.

وی افزود: هیچ مشکلی در تهیه و توزیع میوه شب عید در استان البرز به نرخ مصوب وجود ندارد و میوه پرتقال و سیب به اندازه کافی برای توزیع تدارک دیده شده است.

مدیر عامل سازمان تعاون روستایی استان البرز با بیان اینکه  سال گذشته سهم میوه شب عید استان البرز  900 تن پرتقال و 500 تن سیب بوده است ، ادامه داد: در سالجاری افزایش 10 درصدی برای  سهمیه استان در توزیع پرتقال و افزایش 20 درصدی در عرضه سیب تنظیم بازار شب عید در نظر گرفته شده است.

 وی با بیان اینکه مردم می‌‌توانند میوه مورد نیاز خود را از  غرفه‌های منتخب و بخشی دیگر به صورت هوشمند و با ثبت سفارش  تهیه کنند ، ادامه داد: برای سالجاری   هزار تن پرتقال و 600 تن سیب تأمین و تدارک دیده شده و لذا هیچ گونه کاهشی در خصوص عرضه سیب و پرتقال شب عید امسال در استان وجود ندارد.

انتهای پیام/ش

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …