پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

اعتراف پنتاگون به توانمندی انصارالله / آمریکا از جنایات ریاض و امارات در یمن حمایت می کند

به گزارش ایرنا، کربی در گفت وگوی اختصاصی با شبکه “الجزیره” قطر بار دیگر با طرح ادعاهایی درباره ایران و حمایت تهران از انصارالله افزود : ایران به حوثی‌ها آموزش می دهد و آنان را تجهیز می کند، و ما نیز با متحدانمان برای دفاع از آنان همکاری خواهیم کرد.

ادعای جان کربی درحالی است که مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها حمایت تسلیحاتی از انصارالله یمن را رد کرده اند.

عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن نیز به تازگی در سخنانی با اشاره به دست داشتن آمریکا در تشدید حملات به یمن و به تبع آن پاسخ نیروهای یمنی به این تجاوز تاکید کرده بود که ایالات متحده و اسرائیل، امارات را وادار به از سرگیری حملات به یمن کردند و مطمئنا بازنده این بازی دولت ابوظبی خواهد بود.

رهبر انصارالله گفت:.امارات بازیچه دست آمریکا است و در راه دشمنی با یمن شکست خورده و دچار آسیب بسیار شده است.

کربی در بخش دیگری از سخنانش به تنش اخیر اوکراین و روسیه اشاره کرد و مدعی شد: رفتارهای اخیر روسیه، ثبات را برهم زده است.

وی ادامه داد: نیازی به رویارویی نظامی نیست و روسیه باید نیروهایش را از اوکراین دور کند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به این شبکه خبری در عین حال ادعا کرد که نه واشنکتن و نه هیچ کشور غربی، توافق مینسک را نقض نکرده است.

وی در عین حال گفت که ما اوکراین را مجهز به توان نظامی  برای دفاع از خود می کنیم، و این روسیه است که به عنوان طرف متجاوز، ۱۰۰ هزار سرباز را در مرز با اوکراین گردآورده است.

کربی اظهار کرد: ما به دنبال کاهش تنش در مرز اوکراین هستیم و روسیه باید در میز مذاکرات جدیت بیشتری به خرج دهد.

سخنگوی پنتاگون ادامه داد: روسیه برای اوکراین و حاکمیت ارضی آن خطر به شمار می رود و دولت مسکو با استقرار نیروهایش در مرز با اوکراین، کی‌یف را تهدید می‌کند.

وی در عین حال گفت که آمریکا از هرگونه تلاشی که برای خاموش شدن تنش در مرز اوکراین انجام شود، حمایت می کند و واشنگتن امیدوار است که راه‌حل مسالمت‌آمیز برای این موضوع محقق شود.

کربی در بخش دیگری از سخنانش با تهدید روسیه گفت که هرگونه حمله نظامی مسکو به اوکراین موجب اعمال تحریم‌های اقتصادی نه تنها از سوی ایالات متحده، بلکه از سوی بسیاری از کشورهای غربی می‌شود.

در ماه‌های اخیر به دلیل ادعای غرب درباره صف‌آرایی نظامی روسیه در مرزهای اوکراین، روابط ناتو با مسکو با تنش روبه رو شده است.

روسیه اعلام کرده که قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد. مسکو همچنین هشدار داده که اقدامات ناتو در نزدیکی مرزهایش تهدیدی برای امنیت ملی است و این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که نیروها را به دلخواه در قلمرو مستقل خود جابجا ک

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …