جمعه , 14 اردیبهشت 1403

استاندار قزوین: تقویت رسانه‌های الکترونیکی و مجازی در دستور کار قرار گیرد

به گزارش ایرنا،محمد مهدی اعلایی روز شنبه در نشستی با مدیران مسوول رسانه های استان قزوین، ضمن تشکر از همه کسانی که در گذشته در حوزه رسانه ای همکاری کرده و منشا خیر و اثر بوده اند و همچنین کسانی که در مناصب مدیریتی استان تلاش کرده اند، افزود: همه ما رسالتی داریم که باید در جهت انتفاع مردم و ارتقای وضعیت معیشتی و اقتصادی تلاش کنیم.
اعلایی با اشاره به اولویت های رسانه های استان، افزود: اقتصاد رسانه که می تواند به مانایی و پایایی آن برای انجام رسالت رسانه ها کمک کند باید با رفتارهای حمایتی دستگاه های متولی مورد توحه قرار گیرد.
استاندار قزوین گفت: بخشی از این مساله به خود رسانه ها بر می گردد که باید سرعت دگرگونی و تحولات در جامعه را در نظر بگیرند چون عقب ماندن از آن موجب خسران و ضرر می شود.
وی گفت: رسانه های مکتوب استان در حوزه اطلاع رسانی موفق بوده اند ولی هزینه بالا و نبود امکانات آنها را با محدودیت مواجه کرده است.
اعلایی افزود: در فضای مجازی نسبت به سایر استانها باید فعالیت فعالان این حوزه تقویت شود و اعتلای آنها در بستر الکترونیکی و مجازی در دستور کار قرار گیرد که هزینه آن کمتر و راندمان بیشتری دارد و ما نیز با تنگنای کمتری نسبت به رسانه هایی که به مواد و متریال نیاز دارند مواجه هستیم.
وی گفت: مسوولان امر باید بستر مجازی را بیشتر رشد بدهند چون بستر مجازی اثرگذاری بیشتری دارد و باید اداره ارشاد و استانداری کمک کنند.
استاندار قزوین گفت: خوشبختانه استان پیشینه و ریشه قدیمی در حوزه رسانه دارد و رسانه های استان موفق هستند و در این شرایط سخت سرپا مانده اند.
اعلایی افزود: ما یک رسالت مشترکی داریم و توجه به ظرفیت های استان رسالت همه ما است و هرچقدر در این مسیر همگراتر باشیم توفیق بیشتری خواهیم داشت.
وی افزود: داشته های استان بسیار زیادتر از نمودهای آن است به عنوان مثال در حوزه معدن ظرفیت های زیادی داریم و فرهنگ، مزیت مطلق استان است و در این بستر همه حوزه های توسعه ای وجود دارد.
اعلایی افزود:این حوزه چنانکه باید معرفی نشده است و باید برای معرفی داشته های بالفعل و بالقوه تلاش کنیم و رسانه های فعال در بستر فضای مجازی در این زمینه بسیار موثر هستند.
وی گفت:  روزانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تردد در استان داریم و شاید ۱۰ درصد ترددکنندگان در جریان داشته های فرهنگی و گردشگری استان هستند که اگر این مشکل رفع شود نقش موثری در تحقق رونق اقتصادی در استان دارد.

استاندار قزوین با اشاره به نقش رسانه ها در پیگیری مطالبات، افزود: متاسفانه تنها بخشی از تصمیم گیری‌ها در استان انجام می شود و با پیگیری رسانه ها می توان مطالبات ملی را پیگری و محقق کرد.
وی گفت: از رسانه ها انتظار داریم در هنگام قضاوت در مورد افراد واقعیت ها را ببینند و در حوزه مدیران باید واقع گراتر باشند تا باعث آسیب دیدن افراد فعال در این حوزه نباشیم.
استاندار قزوین در خصوص تعاملات و تقابلات با رسانه ها، گفت:طبیعتا باید تحمل پذیرش رسانه ها در مدیران باشد ولی از تشکل های رسانه های می خواهیم اگر افراد از مرز ادب و اخلاق خارج شدند به آنها تذکر بدهند چون خدشه به آبرو و حیثیت افراد در محاکم قضایی قابل پیگیری است و نمی توان از آن چشم پوشی کرد.
وی گفت:اطلاع رسانی و ارتباط با مدیران را باید برنامه ریزی کنیم و جلسات شورای اطلاع رسانی استان باید منظم و مستمر برگزار شود و باید کانال ارتباطی با دوستان رسانه ای فعال گردد.
استاندار قزوین با اشاره به شرایط اقتصادی کشور، گفت:در این شرایط، امیدآفرینی و ارتقای اعتماد مردم به نظام را از رسانه ها انتظار داریم و باید نیمه های خالی لیوان نیز به مردم نشان داده شود.
وی گفت: دولت تلاش می کند فضاهای آسیب دیده گذشته را جبران کند و خوشبختانه شاخص های اقتصادی به روی ثبات است و در مرحله بعد رو به بهبود خواهد گذاشت.
اعلایی افزود: دولت تلاش می کند رویه های گذشته را اصلاح کند که در بلندمدت و کوتاه مدت اثر خود را بر اقتصاد و جامعه خواهد گذاشت.
وی با اشاره به اولویت های استان، گفت: موضوع تامین آب شرب استان را باید در برنامه داشته باشیم و برای افزایش راندمان تولید در بخش کشاورزی و صنعت تلاش کنیم.
اعلایی با اشاره به انتصابات استان،افزود: لیست های مختلفی در این زمینه داده شده ولی تمرکزی بر یک لیست واحد نیست و باید از همه امکانات در مسیر تصمیم گیری برای توسعه استان استفاده کنیم.
‌وی گفت: خوشبختانه افراد معرفی شده در جریان های مختلف مشترک هستند که نشان می دهد همگرایی برای توسعه استان وجود دارد چون دولت هم سیاسی نیست و برای توسعه از نخبگان جامعه با دیدگاه های مختلف بهره خواهد گرفت.
اعلایی ادامه داد: جوانان در این بخش به دلیل ریسک پذیری و توان بالا مورد توجه ویژه خواهند بود و ما به مدیران استان خطرپذیری را توصیه کردیم تا سریعتر به توسعه برسیم.

درب استانداری قزوین بر روی همه اصحاب قلم باز خواهد بود
معاون روابط عمومی و تشریفات بین الملل حوزه دفتر استاندار قزوین نیز در این جلسه با بیان اینکه انتصاب من به هیچ عنوان سیاسی نبوده است، افزود: اهل بایکوت هیچ رسانه ای نیستیم و در استانداری به روی همه اصحاب قلم باز خواهد بود.
محسن رحیمی گفت: باید تلاش کنیم رسانه های استان را اعتلا ببخشیم و در حوزه روابط عمومی ها نیز با برنامه ریزی برای تقویت آنها موفق عمل کنیم.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …