شنبه , 1 اردیبهشت 1403

استاندار البرز: اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها نیازمند همکاری همه مردم است

استاندار البرز در نشست صمیمی با جمعی از مسئولان و روسای اتحادیه‌های صنفی فردیس که در سالن جلسات فرمانداری فردیس برگزار شد، با بیان اینکه باید همکاری و وحدت بین اتحادیه‌ها و دستگاه‌های اجرایی شهرستان با مردم باشد تا این طرح با موفقیت اجرا شود.

استاندار البرز: اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها نیازمند همکاری همه مردم استبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، مجتبی عبداللهی با اشاره به اینکه در حال گذر از جراحی اقتصادی دولت در توزیع عادلانه یارانه‌ها هستیم افزود: دولت سیزدهم با شجاعت و شهامت و با وجود سختی‌های بسیار این تحول اقتصادی که به حوزه‌های مختلف مربوط می‌شود را انجام داد تا منفعت و بهره هزینه‌ای که برای یارانه صرف می‌کند، به مردم کشور برسد.

وی افزود: دولت سال گذشته حدود ۳۲۰ هزار میلیارد تومان یارانه برای تهیه ذرت، سویا، جو، کنجاله سویا، روغن خوراکی، گندم، دارو و تجهیزات پزشکی یارانه اختصاص داد، بر این اساس این یارانه‌ها در خط اول به واردکننده‌ها می‌رسید و در بطن جامعه و سفره مردم تاثیر چندانی نداشت.

وی اضافه کرد: با وجود صرف ۴۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه توسط دولت، عدالت در جامعه احساس نمی‌شد و مردم هیچ نفعی از آن نمی‌بردند. در این جراحی اقتصادی یارانه‌ای که در بخش اول به وارد کننده داده می‌شد به مصرف کننده پرداخت می‌شود. انجام اصلاحات در خصوص تجارت ترانزیت، اصلاحات در تولید و سرمایه گذاری و توجه به محرومیت زدایی و فقر از جمله اولویت هاست.

وی با بیان اینکه قیمت نان تغییر نمی‌کند افزود: در سال‌های گذشته گندم از کشاورز کیلویی پنج هزار تومان خریداری می‌شد، در کشور حدود پنج میلیون تن گندم تولید و ۷.۵ میلیون تن واردات انجام می‌شود. در این میان خشکسالی و حوادث طبیعی نیز باعث کاهش سطح تولیدات ایران کشور می‌شود.

استاندار البرز ادامه داد: ۷۰ درصد دانه‌های روغنی در روسیه و اکراین تولید می‌شود همچنین ۳۰ درصد گندم جهان نیز در همین دو کشور است که جنگ اخیر موجب گرانی‌های این حوزه شده است.

عبدالهی گفت: دولت خرید گندم با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان را آغاز کرده، تا تبدیل شدن به آرد برای دولت ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان هزینه برمی دارد و با همین نرخ به همه نانوایی‌ها عرضه می‌شود، اما قیمت آرد برای صنف و صنعت با قیمت ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان است در حالیکه تا کنون آرد به کارخانجات با قیمت ۲۵۰۰ تومان عرضه می‌شد.

وی با اشاره به وجود کارخانجات بزرگ ماکارونی در البرز بیان کرد: دولت برای جلوگیری از بروز مشکل نقدینگی برای کارخانه ها، ۸۹ روز بعد پول آرد را دریافت می‌کند و نانوایی‌ها هم ۴۵ روز پس از دریافت آرد، مبلغ آن را می‌پردازند.

استاندار البرز گفت: از مصرف ۱۳ میلیون تنی آرد، ۱۱ میلیون تن در بخش نانوایی‌های سنتی است و ۲ میلیون تن در صنف و صنعت و تولید ماکارونی صرف می‌شود.
وی به اجرای طرح کارت یارانه نان در استان زنجان اشاره کرد و گفت: حدود دو ماه دیگر اجرای طرح ویژه خرید نان از طریق کارت الکترونیک در البرز نیز اجرایی خواهد شد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …