یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

از صادرات ۶ میلیون دلاری به سوریه تا حل مشکل فاضلاب اهواز در سال ۱۴۰۰

به گزارش گروه اخبار استانهای ایرنا، امروز خبرنگاران ایرنا در استانهای مختلف سوژه های مهمی را به عنوان مطالبات مردم و در حوزه‌های کشاورزی، اقتصادی، صنعتی و اجتماعی پیگیری کردند که از جمله این گزارش ها می‌توان به “صادرات ۱۲ میلیون یورویی؛ محرک اقتصاد شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی“، “تکمیل سد “معشوره”کوهدشت در ایستگاه پایانی مصوبات دولت“، “گلایه صنعتگران مازندرانی از افزایش «فوق تعرفه‌ای» هزینه گاز“، “پای لنگ نوسازی در بافت فرسوده مشهد“، “امیدواری عشایر کهگیلویه و بویراحمد به خدمات دولت” و “نهضت ملی جهش تولید مسکن، آبی سرد بر پیکر دلالان” اشاره کرد.

از شیراز هم خبر رسیده که طرح زره پوش موزه دفاع مقدس فارس با حضور سردار باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح افتتاح شد. این طرح بیش از ۴۰ هزار پلاک مشخصات شهدا، جانبازان و آزادگان استان فارس را در بر می‌گیرد.

از صادرات ۶ میلیون دلاری به سوریه تا حل مشکل فاضلاب اهواز در سال ۱۴۰۰

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید نیز در حاشیه جلسه شورای مسکن آذربایجان شرقی در تبریز تامین زمین را مهم‌ترین چالش طرح‌های مسکن در کشور دانست و گفت که این موضوع به ویژه در کلان‌شهرها که دسترسی به اراضی دولتی دشوار است، اهمیت بیشتری دارد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی هم از صادرات ۶ میلیون دلاری این استان به سوریه در مدت سپری شده خبر داد. مجموع صادرات کشور به سوریه در هشت ماهه امسال حدود ۱۲۱ میلیون دلار بود.

همچنین معاون بهداشت محیط وزارت بهداشت امروز در ارتباط مجازی با کاشان تاکید کرد که اهمیت بهداشت محیط با سالمندی و بیماری‌های غیرواگیر دوچندان شده است. به گفته وی بسیاری از عوامل محیطی و  آلودگی هوا می‌تواند موجب مرگ و میر بیش‌ از ۶ میلیون نفر شود.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر هم از اجرای طرح یاس در ۲۰۲۰ منطقه کم برخوردار کشور خبر داد. به گفته وی ما با همکاری کمیته امداد به‌صورت اجتماع‌محور به حوزه آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا کرده‌ایم.

مرکز ایرنا در اهواز نیز به نقل از نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خبری منتشر کرد که او در آن اعلام کرده بود گرفتاری اهواز به مشکل های پیش پا افتاده زیبنده این کلانشهر نیست. به گفته وی اهواز با مشکل خدمات ابتدایی مانند فاضلاب، نظافت و دفع آب‌های سطحی مواجه است که این مشکل باید با تلاش مجموعه مدیریت شهری برطرف شود.

از صادرات ۶ میلیون دلاری به سوریه تا حل مشکل فاضلاب اهواز در سال ۱۴۰۰

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان هم خبر داد که معضل بالازدگی فاضلاب اهواز تا پایان امسال برطرف می‌شود. ۲۰۰ کیلومتر از شبکه فرسوده فاضلاب اهواز تاکنون تعمیر و اصلاح شده است.

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر نیز در گفت وگو با مرکز ایرنا در مراغه خواستار استقلال مالی و اداری دانشکده‌های علوم پزشکی شد. به گفته وی در حرکتی رو به عقب ردیف‌های بودجه دانشکده‌های علوم پزشکی شهرستان‌ها در دانشگاه‌های‌ مرکز استان‌ها تجمیع شده بود، اما پیگیری‌ها نتیجه داد و این تصمیم لغو شد.

مشاور وزیر و مدیرکل هماهنگی امور استان‌های جهاد کشاورزی در آیین تکریم و معارفه رییس سازمان جهاد کشاورزی قم خبر داد که وضعیت محصولات مورد نیاز سفره مردم روزانه رصد می‌شود. این اقدام با نگاهی جامع و در راستای اقتدار غذایی کشور صورت می‌گیرد.

ایران با دست پُر به مذاکرات وین رفته است. هم  عنوان خبری است که مرکز مشهد به نقل از سیدهادی سید افقهی کارشناس سیاسی مسائل غرب آسیا منتشر کرد. به گفته وی خواسته ایران رفع همه تحریم‌ها و درخواست ارائه تضمین لازم و راستی‌آزمایی از طرف‌های مذاکره است.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مهاباد گفته که ۴ عضو شورای شهر و کارمند شهرداری مهاباد بازداشت شدند. این افراد به صورت شبکه‌ای و سازمان یافته اقدام به سندسازی برای تملک اراضی ملی و دولتی کرده بودند.

نایب رییس اتاق بازرگانی البرز هم اعلام کرد که تورم در برخی قوانین گمرکی روند صادرات و واردات را کند کرده است. به گفته وی، برای بازنگری در قوانین کهنه و حذف دستور العمل های اداری پیچیده و غیر منطقی در گمرکات باید اقدام شود.

همچنین مرکز بندرعباس نیز با انتشار فیلمی با عنوان تامین جهیزیه نو عروسان در هرمزگان، از تهیه، تامین و توزیع جهزیه ۱۸۰ نوعروس هرمزگان به همت نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر داد. این فیلم را می‌توانید در زیر ببینید.

مدیر زندان رجایی شهر کرج هم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در کرج از آزادی ۷۶۵ مددجوی زندان رجایی شهر کرج خبر داد. مددجویان با استفاده از ظرفیت‌های قانونی از جمله سپردن وثیقه، مرخصی منجر به آزادی، اتمام حبس، آزادی مشروط، کفالت و امثال آن از زندان آزاد شدند.

مرکز ایرنا در بوشهر نیز از گشایش همایش ملی امنیت سایبری در این شهر خبر داد. در این همایش دو روزه مهم‌ترین سیاست‌های کلان امنیتی کشور، تهدیدهای سایبری و راهکارهای مقابله با آنها، درس آموخته‌های حملات گذشته و همچنین رویکردهای نوین در حوزه امنیت سایبری مورد بحث و تبادل نظر صاحب نظران در این زمینه قرار می‌گیرد. 

سردار جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل در این همایش تاکید کرد که دانشگاه‌‎ها پایگاه اصلی مقابله با تهدیدهای سایبری باشند. همچنین دراین همایش نماینده ویژه وزیر ارتباطات همگرایی میان همه بخش‌هارا لازمه امنیت سایبری دانست و گفت که تکنولوژی و فناوری می‌تواند یکی از راهکارهای تامین امنیت باشد ولی به تنهایی برقرار کننده امنیت نخواهد بود.

از اهواز هم خبر رسید که سه مزرعه استخراج رمز ارز دیجیتال در اهواز کشف شد.  سرپرست شرکت توزیع نیروی برق اهواز در همین ارتباط گفت که این سه مزرعه دارای ۳۵ دستگاه ماینر بود که در با دستور مقام قضایی توقیف شد. مرکز مهاباد نیز در همین ارتباط به نقل از فرمانده اتنظامی شاهین دژ اعلام کرد که ۱۰ دستگاه ماینر استخراج بیت‌کوین در داخل یک گاوداری در این شهرستان کشف و ضبط شد.

از صادرات ۶ میلیون دلاری به سوریه تا حل مشکل فاضلاب اهواز در سال ۱۴۰۰

مرکز ایرنا در مشهد نیز به نقل از مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران نیز در حاشیه بازدید از برخی تاسیسات گردشگری خراسان رضوی اعلام کرد که خراسان رضوی یکی از استان‌های توانمند و منحصر به فرد ما در حوزه گردشگری است. این استان با ۲ هزار و ۷۰۰ واحد تاسیسات گردشگری رتبه نخست کشور را در این بخش دارد.

خبرنگار شیراز هم از واژگونی تانکر حامل سوخت در مرودشت فارس خبر داد. بر اثر این حادثه یک نفر کشته شد.  سخنگوی اورژانس فارس با تایید این خبر یادآور شد که این تانکر صبح امروز در جاده مرودشت محور جدید سیوند به سمت شیراز واژگون و دچار آتش‌سوزی شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور هم در سی و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران  از تحت پوشش قرار گرفتن بیش از ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر توسط این سازمان خبر داد. حدود ۲۴ میلیون خانوار در کشور وجود دارد که ۲ میلیون و ۶۸۰ هزار خانواده معادل ۱۱.۷ درصد تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.

رییس اتاق مشترک بازرگانی هرات و خراسان رضوی هم در گفت وگو با مرکز ایرنا در مشهد تاکید کرد که کاهش ارزش افغانی بر تبادلات تجاری ایران و افغانستان تاثیر منفی دارد. وی علت این امر را کاهش قدرت خرید مردم دانست.

از بیرجند هم خبر رسید که سد نهرین طبس از چرخه تامین آب شرب خارج شد. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با اعلام این خبر تاکید کرد که به دلیل نبود بارندگی، خشکسالی‌های پیاپی و کاهش ذخیره سد نهرین این اقدام انجام شده است. سد نهرین طبس تنها سد در استان است که بخشی از حجم ذخیره آب آن برای مصرف شرب شهروندان مورد استفاده قرار می‌گرفت.

گروه استانها نیز با انتشار گزارشی، جمع بندی از آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران را منتشر کرد. در مقدمه این گزارش آمده است: کاهش تلفات روزانه کرونا را بدون تردید باید مرهون تلاش و نگاه دولت سیزدهم به افزایش واردات واکسن ، انجام واکسیناسیون عمومی و تاکید بر تولید داخل دانست، اقداماتی که در حدود دو هفته اخیر تعداد جانباختگان را دو رقمی کرده است.

این گروه همچنین گزارشی با عنوان “فرهنگیان چشم انتظار اجرای طرح رتبه‌بندی و امیدوار به بودجه ۱۴۰۱” منتشر کرد که به علل تجمعات فرهنگیان کشور می‌پردازد. طرح رتبه بندی، تحقق نیافتن وعده‌ها و چشم انتظاری اقدامات دولت و مجلس از محورهای این گزارش است.

از صادرات ۶ میلیون دلاری به سوریه تا حل مشکل فاضلاب اهواز در سال ۱۴۰۰

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …