سه شنبه , 1 خرداد 1403

ارسال ۵ دستگاه لکوموتیو گروه مپنا به فولاد مبارکه اصفهان

نخستین سری لوکوموتیو ساخت گروه مپنا، صبح امروز به شرکت فولاد مبارکه اصفهان ارسال شد.

ارسال ۵ دستگاه لکوموتیو گروه مپنا به فولاد مبارکه اصفهانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ مدیر عامل گروه صنعتی مپنا گفت: قرارداد فروش ۵۰ دستگاه لوکوموتیو MAP24-1، بین شرکت فولاد مبارکه اصفهان و گروه مپنا یک ماه پیش با حضور رئیس جمهور به امضا رسید. 

علی آبادی افزود: ارزش این قرارداد معادل ۲ هزار میلیارد تومان است که بر اساس مفاد این قرارداد، شرکت مپنا متعهد شده است که نسبت به تولید و تحویل ۵۰ دستگاه لوکوموتیو MAP24-1 به شرکت فولاد مبارکه در طی ۲ سال آینده اقدام کند.

او تصریح کرد: لوکوموتیو MAP24-1 به عنوان نخستین لوکوموتیو ساخت ایران، نتیجه تلاش گروه مپنا در شرکت مهندسی وساخت لوکوموتیو مپنا است که تاکنون ۲۵ دستگاه از آن تحویل سایر بهره‌برداران ریلی شده است.

او با بیان اینکه این لوکوموتیو با بهره‌ گیری از ۹۳ درصد ساخت داخل طراحی و ساخته شده است گفت: شرایط آب و هوایی ایران کاملاً سازگار بوده و در کلیه خطوط و نواحی راه‌ آهن کشور قابل بهره‌ برداری است.

علی آبادی ادامه داد: لوکوموتیو MAP24-1 با توان ۳۳۰۰ اسب بخار، مجهز به موتور دیزل ۱۶ سیلندر توربورشارژ بوده و یک لکوموتیو دیزل الکتریک محسوب می‌ شود.

پیشنهاد ما به شما

چالش‌های جراحی لگن و ران

به محل اتصال استخوان‌های مجاور و متصل به یکدیگر مفصل می‌گویند. اگر این بخش فاقد …