شنبه , 8 اردیبهشت 1403

ارتقای سواد رسانه ای نیازمند کسب مهارت های لازم است

حجت الاسلام والمسلمین« سید ابراهیم حسینی» روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس که با موضوع جهاد تبیین وسواد رسانه برگزار شد، افزود:  برای گسترش جهاد تبیین باید دوره های تبیین مفهومی و توانمندسازی جوانان به لحاظ محتوا برای آمادگی فعالیت های تبلیغی در فضای مجازی برگزار شود تا بتوان با شبهات ضد انقلاب مقابله  کرد.

وی  ادامه داد: در این نشست مقرر شد کارگروه جهاد تبیین با حضور مدیران  ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی ، عقیدتی و سیاسی سپاه، حوزه علمیه خواهران و برادران، دبیران قرارگاه فرهنگی دفتر امام جمعه، کانون های فرهنگی مساجد، قرارگاه خاتم الاوصیا(ص)  شهرستان و نمایندگان شوراهای اسلامی شهرستان تشکیل شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس گفت: در فضای مجازی همه چیز را زیر سوال می برند؛ همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند« این وظیفه واجب و فوری است اگر مورد غفلت قرار گیرد  پرچم انقلاب بعد از ۱۴۰۰ به نام حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) به اهتزاز در آمد پرچم کشور را پایین می کشند و همه ما مسوول هستیم».

حسینی افزود: در فضای مجازی همه مسوولان متولی باید عزم خود را جزم کنند و به میدان بیایند؛ برگزاری همایش و نشست های علمی برای جهاد تبیین و دوره های علمی سواد رسانه ضروری است.

وی اظهار داشت: معلمان نیز  باید دارای سواد رسانه ای بالا باشند ضمن آنکه  اقشار مختلف مردم هم همینطور باید سواد رسانه را جدی بگیرند.

امام جمعه فردیس افزود:  ارتقای مهارتهای ارتباطی ، برگزاری دوره های توانمندسازی مهارتی  برای  پاسخگویی به شبهات و فن مناظره در فضای مجازی از مهمترین الزامات شرایط کنونی به شمار می رود.

حسینی گفت: باید دستاوردهای انقلاب اسلامی، دوران هشت سال دفاع مقدس ، شرح و تفسیر بیانیه گام دوم انقلاب در فضای مجازی به آن پرداخته شود.

فرماندار فردیس  نیز در این نشست بیان داشت : با اتحاد ، انسجام و تعامل  ادارات و دستگاه های اجرایی بسیاری از مشکلات مردم برطرف خواهد شد.

«ابوالفضل اینانلو»  افزود: روابط عمومی ها ، مراکز علمی و آموزش و پرورش می توانند در زمینه فضای مجازی کارساز باشند.

شهرستان فردیس با ۷۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب کلانشهر کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …