پنجشنبه , 9 فروردین 1403

ابَر ماه خرداد، تیر و مرداد را از دست ندهید

ابَر ماه خرداد، تیر و مرداد را از دست ندهیدبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ محمد نیلفروشان در خصوص پدیده ابرماه گفت: این پدیده زمانی است که ماه شب چهارده کمی به زمین نزدیکتر شده و در نتیجه بزرگتر و پرنورتر دیده می‌شود. این اتفاق موضوع محسوسی برای کسی که به رصد‌های حرفه‌ای نمی‌پردازد نیست، ولی در برخی خبر‌ها به صورت اغراق آمیز از آن صحبت می‌شود.
او با اشاره به اَبَرماه‌های امسال گفت: امسال در شب‌های ۲۴ خرداد، ۲۳ تیر و ۲۱ مردادماه شاهد ابرماه کامل هستیم که ماه کامل کمی به زمین نزدیک‌تر است.
نیلفروشان در توضیح علت اینکه ماه به زمین نزدیک‌تر می‌شود، بیان کرد: مدار گردش ماه به دور زمین دایره نیست بلکه به صورت بیضی است، به همین دلیل زمان‌هایی در سال ماه کامل به زمین نزدیک‌تر می‌شود.
او با اشاره به برخی واژه‌هایی که این روز‌ها به ماه نسبت داده می‌شود، گفت: این واژه‌ها به گونه‌ای به کار برده می‌شود که مردم تصور می‌کنند پدیده‌ای نجومی قابل رصد است؛ به عنوان مثال امسال ماه مِی که ماه کنونی است را ‘ماه سیاه’ می‌گویند و این به زمانی اطلاق می‌شود که ۲ ماه نوی قمری در یک ماه میلادی یعنی ابتدا و انتهای آن بگنجند، که این یک پدیده نجومی و قابل مشاهده و رصد نیست.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …