جمعه , 10 فروردین 1403

مدیریت فرودگاه پیام به شرکت فرودگاه‌های کشور واگذار شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از    کرج،    مجتبی عبداللهی در جلسه هم اندیشی با نمایندگان مردم البرز در مجلس شورای اسلامی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت در نیازسنجی و احصا مطالبات مردم باید به اجماع برسیم و جهت حصول نتیجه ضرورت دارد موضوعات را یکصدا و منسجم بیان کنیم.

وی افزود: البرز از ابتدای تاسیس خود به‌عنوان یک استان مستقل، اعتبارات لازم را برای تقویت زیرساخت‌ها دریافت نکرده و از سوی دیگر نیز با گسیل جمعیت مهاجران مواجه بوده است.

عبداللهی با بیان اینکه برای ارتقا زیرساخت‌ها در ابعاد مختلف آموزشی، درمانی، عمرانی  باید به‌دنبال جلب توجه ویژه دولت محترم باشیم، بیان کرد: جای خرسندی دارد که ریاست جمهور  اشراف کامل به مسائل و دغدغه‌های البرز دارند از این رو با همراهی نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی به دیدار ایشان  می‌رویم.

استاندار البرز با اشاره به لزوم چاره اندیشی برای مشکلات استان، گفت: باید موضوعات را دسته بندی کنیم و اهم مطالبات استان را بیان کنیم و در گفتگوها همپوشانی و تعامل داشته باشیم.

وی افزود: با برآورد جمعیت استان، البرز باید 9 هزار تخت بیمارستانی داشته باشد که اکنون 3 هزار تخت دارد که از این تعداد 2 هزار تخت مربوط به بخش دولتی و دیگر تخت‌های خصوصی هستند.

عبداللهی گفت: در شرایط فعلی درصدد اخذ موافقت و تعریف کدپروژه برای احداث یک بیمارستان هزار تختی در استان هستیم که این امر می‌تواند از طریق فاینانس و یا مشارکت بخش خصوصی محقق شود.
وی افزود: اکنون حدود 80 درصد آب شرب البرز از منابع زیرزمینی تامین می‌شود که با بهره برداری از 55 میلیون متر مکعب حق آبه جدید از محل سدهای مستقر در استان این میزان به 70 درصد می‌رسد.

استاندار البرز گفت: در ابتدا باید به‌دنبال ایجاد بسترهای بهره برداری از این حق آبه باشیم و رایزنی ها برای افزایش دوباره حق آبه را آغاز کنیم.

وی افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ مستقر در البرز، پرداخت مالیات و دفاتر اصلی خود را در تهران دارند از این رو باید تدابیری اتخاذ شود تا این درآمد از آن البرز شود.

عبداللهی با اشاره به اینکه ضرورت دارد که اختیارات بانک‌های البرز برای اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی افزایش یابد، ادامه داد: فرودگاه پیام ظرفیت بسیار ارزشمندی است که متاسفانه هنوز به سوددهی نرسیده چرا که باید مدیریت این مجموعه به شرکت فرودگاه‌های کشور سپرده شود تا به‌درستی در مسیر اصلی خود قرار گیرد.

وی گفت: فرودگاه پیام در بخش مسافری پدافند فرودگاه‌های مهرآباد و امام (ره) است که باید در این راستا به صورت تخصصی و برنامه محور اقدام کند.

عبداللهی افزود: در بخش کارگو نیز نقش بسیار پررنگی در توسعه صادرات استان، ارزآوری، تولید و اشتغال خواهد داشت، مشروط به اینکه یارانه سوخت برای پروازهای باربری دریافت کند و فعالیت خود را افزایش دهد.

وی گفت: با توجه به این ظرفیت‌ها اعطای مدیریت فرودگاه پیام به شرکت فرودگاه‌های کشور و تخصیص سوخت یارانه ای برای پروازهای باری مورد تقاضا است. 

استاندار البرز افزود: همچنین در خصوص راه‌های دسترسی به فرودگاه نیز با تعامل مسئولان مربوطه باید تمهیدات لازم اندیشیده شود چرا که این فرودگاه می‌تواند اقتصاد البرز را متحول کند.

وی با اشاره به معضلات اجتماعی استان، افزود: استقرار زندان های بزرگ در استان، تبعات و آسیب های اجتماعی را همراه داشته از این رو درخواست داریم که در  اکنون پروژه‌هایی همچون قطار شهری کرج، کمربندشمالی و جنوبی کرج نیز برای تکمیل و بهره برداری نیازمند تزریق اعتبار هستند.

عبداللهی گفت: باید با تشریح شرایط استان با توجه به ضعف جدی و محرومیت در زیرساخت‌ها درصدد افزایش اعتبارات البرز باشیم.
انتهای پیام/ی

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …