پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

آموزش و پرورش البرز در برگزاری آزمون ها پیشتاز است

سالار قاسمی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: آموزش و پرورش البرز در برگزاری کنکور سراسری سال گذشته جزو ۵ استان برتر کشور شناخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: حوزه آموزش و پرورش در کنکور سراسری ۹۹ به دلیل رعایت پروتکل ها ی بهداشتی و قوانین و ضوابط آزمون در حوزه ها توانست موفق به کسب رتبه برتر از سوی سازمان سنجش کشور و همچنین دانشگاه علوم پزشکی شود.

وی بیان داشت: خوشبختانه به همت کارکنان آموزش و پرورش فعال در حوزه های آزمون کنکور سراسری ۹۹ بر اساس نظرسنجی از داوطلبان و ارزیابی کارشناسان و بازرسان سازمان سنجش و دانشگاه علوم پزشکی توانست این رتبه برتر را به خود اختصاص دهد.

وی یادآورشد: سال گذشته ۲۱ هزار داوطلب کنکور سراسری در ۱۸۰ حوزه آزمون آموزش و پرورش استان البرز شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون آزمون های مختلفی در حوزه آموزش و پرورش از جمله کنکور سراسری، امتحانات نهایی، مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی برگزار شده است،اضافه کرد: به همت کارکنان این مجموعه تا کنون گزارشی مبنی بر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، رعایت نشدن فاصله گذاری اجتماعی و یا عدم استفاده از مواد بهداشتی و ضد عفونی در حوزه های آزمون به ثبت نرسیده است.

قاسمی  رعایت قوانین و ضوابط مربوط به آیین نامه و دستورالعمل های امتحانی، پیش بینی فضای جداگانه آزمون برای دانش آموزان مشکوک به بیماری یا ابتلا به بیماری های خاص، ایجاد فضای مناسب آزمون از نظر تهویه هوا و نور، در اختیار گذاشتن مواد ضدعفونی، ماسک و حتی تغذیه بسته بندی شده در مواقع اضطرای برای داوطلبانی که افت فشار پیدا می کنند را از دیگر شاخص های پیشتاز شناخته شدن آموزش و پرورش البرز در برگزاری آزمون های کشوری و استانی ذکر کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز افزود: گزارش بازدیدهای میدانی از حوزه های کنکور سراسری ۱۴۰۰ تا کنون نیز مبنی بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی بین داوطبان، اجرای پروتکل های بهداشتی و توصیه های ستاد ملی کرونا برای دانش اموزان و اولیای گرامی است.

وی تصریح کرد: در هر حوزه برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۰  استان البرز یک یا چند مراقب سلامت و بهداشت حضور دارد تا همه داوطلبان و عوامل اجرایی و بازرسان برای ورود به حوزه آزمون تب سنجی شوند و نظارت کامل از زمان شروع تا پایان آزمون بر رعایت پروتکل های بهداشتی حاکم باشد.

 کنکور امسال نیز همزمان با سراسر کشور از نهم تیرماه با رقابت ۴۰ هزار و ۹۳۱ داوطلب کنکور ۱۴۰۰ در حوزه های آزمون استان البرز آغاز و تا دوازدهم تیرماه ادامه دارد.

 در ۲۰۰ حوزه کنکور سراسری آموزش و پرورش استان البرز ۲۵ هزار و ۳۴۷ داوطلب شرکت می کنند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۴۹۶ داوطلب زن و ۸ هزارو ۸۵۱ داوطلب مرد است.

۲ هزار و ۵۰۵ نفر مسوولیت امور اجرایی حوزه های کنکور سراسری ۱۴۰۰ آموزش و پرورش استان البرز در گروه های آزمایشی مختلف را عهده دارند.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …