جمعه , 14 اردیبهشت 1403

آغاز چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در مدارس البرز

چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در مدارس البرز در مرحله آموزشگاهی آغاز شد.

آغاز چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در مدارس البرزبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز،رییس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش البرز نقش مدیران، معاونان و مربیان پرورشی مدارس در تبیین ضرورت و مسیر اجرای صحیح و مطلوب این مسابقات را بی بدیل دانست.

حسین سلیمیان افزود: نگاه ترویجی و تعمیق بخشی به برگزاری این مسابقات مهم در واقع افزایش شرکت علاقه‌مندان را در چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز رقم خواهد زد.

رییس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش البرز گفت: مسابقات قرآن، عترت و نماز در ۱۷ رشته برای دانش آموزان در۲ بخش آوایی و پژوهشی در پایه‌های مختلف تحصیلی برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه این مسابقات برای دانش آموزان دوره ابتدایی فقط در مرحله آموزشگاهی سازماندهی شده، اضافه کرد: دانش آموزان ابتدایی پسر در رشته حفظ، قرائت احکام واذان و دختران در رشته حفظ، قرائت واحکام به رقابت می‌پردازند.

سلیمیان افزود: دانش آموزان متوسطه دوره اول و دوم پسران در رشته‌های حفظ ترتیبی و حفظ ویژه قرائت ترتیل و تحقیق احکام اذان انشای نماز از مداحی تفسیر قرآن یا همان مفاهیم نهج البلاغه صحیفه سجادیه  انجام می‌شود.

او گفت: در متوسطه دوره اول فقط رشته‌های آوایی شامل حفظ عمومی یا ترتیبی حفظ ویژه قرائت ترتیل و تحقیق به مرحله استان و کشور راه می‌یابند، ولی در متوسطه دوره دوم کلیه رشته‌ها هم در مرحله استان و هم در مرحله کشوری برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه در رشته‌های دختران فقط رشته مداحی و اذان وجود ندارد، اضافه کرد: مسابقات مرحله آموزشگاه همزمان با هفته قرآن و عترت آغاز و تا نیمه دی ماه انجام می‌شود و مرحله منطقه یا شهرستان هم از بهمن ماه شروع و تا اوایل اسفند پایان می‌یابد.

رییس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش البرز ادامه داد: پس از ارسال اسامی دانش آموزان منتخب به مرحله استانی، نفرات برتر پس از فروردین به مرحله استانی دعوت می‌شوند.

او اضافه کرد: دانش آموزان حفظ پنج، ۱۰ و ۲۰ جزء و حفظ کل و در رشته ترتیل از هر مقطع و هر جنسیت یک نفر به مرحله استان و کشور راه می‌یابد.

سلیمیان گفت: مسابقات فرهنگیان نیز در رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ ۱۰جز وحفظ کل، نهج البلاغه وروش تدریس احکام در مراحل منطقه استان و کشور برگزار ونفرات اول هر رشته به مسابقات استان وکشور اعزام می‌شوند.

او افزود: مسابقات فرهنگیان هم در مرحله ناحیه یا شهرستان، بهمن ماه برگزار و مرحله استانی این دوره از مسابقات در نیمه دوم فروردین ماه و کشوری در تابستان ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

رییس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش البرز گفت: یکی از بهترین زمینه‌ها برای شکوفایی استعداد‌های دانش آموزان و توانمندسازی فرهنگیان همین مسابقات قرآن، عترت و نماز است، زیرا مسابقات وسیله‌ای است تا حس انس و الفت دانش آموزان در حوزه دین و قرآن پیوند یابد و باور‌ها و اعتقادات آن‌ها توسعه و تعمیق پیدا کند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …