پنجشنبه , 9 فروردین 1403

آرزوی جوانان فلسطینی که هرگز فلسطین را ندیده‌اند/«امیدمان حضور در قدس است»/گزارش اختصاصی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیروت، در بسیاری از مناطق لبنان از جمله اردوگاه آوارگان فلسطینی راهپیمایی‌‌های مردمی و رژه نظامی به مناسبت روز جهانی قدس برگزار شد.اردوگاه بُرج البراجنه، یکی از بزرگترین اردوگاه آوارگان فلسطینی در شهر بیروت شاهد حضور گسترده مردمی در این راهپیمایی بود که همزمان با راهپیمایی حزب الله برگزار شد.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی بر اهمیت آزاد‌سازی اراضی اشغالی و زنده نگه داشتن روز جهانی قدس تأکید کردند.خبرنگار تسنیم با جوانانی صحبت کرده است که در غربت به دنیا آمده و حتی یک روز هم به فلسطین نرفته‌اند ولی به آزادی قدس و فلسطین ایمان دارند.

یکی از این جوانان می‌گوید: بله قطعا ما جوانان فلسطینی اینجا هستیم و مأموریت خیلی مهمی در این روز داریم. همانگونه که واضح است این مراسم با استقبال جوانان برگزار شده است. همه در این روز آمده‌اند و خوشحال و امیدوارند. همه گروه‌های فلسطینی حضور دارند. همان طور که گفتیم امیدواریم که به قدس برویم و در مسجد الاقصی نماز بخوانیم.

جوان دیگری به تسنیم می‌گوید: آمدیم تا در روز جهانی قدس شرکت کنیم. من از اعضای جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین هستم. من و همه اعضای این جنبش آمده‌اند. خیلی دوست داریم که کشور خود را پس گرفته و به آن برگردیم و قدس را ببینم و در مسجد الاقصی نماز بخوانیم و ببینیم وطنمان چگونه است.

در پایان مراسم روز جهانی قدس، رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین سخنرانی‌های سیاسی داشتند که طی آن از اهمیت آزاسازی قدس و تحقق این آرزو سخن گفتند. همچنین به نقش محوری و مهم جمهوری اسلامی ایران در حمایت از آرمان قدس و گرو‌‌ه‌های فلسطینی در لبنان و سایر کشورهای پرداختند.

یک فلسطینی در این زمینه به خبرنگار تسنیم می‌گوید: جمهوری اسلامی ایران در این ارتباط استراتژی خیلی مهمی دارد؛ به ویژه امام خمینی(ره) که با اعلام روز جهانی قدس، از هویت قدس محافظت کردند. برای اینکه امام(ره) می‌دیدند یک پروژه صهیونیستی و آمریکایی وجود دارد که می‌خواهد قدس را به پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی تبدیل کند.

خبرنگار تسنیم نظر یکی دیگر از شرکت کنندگان در این راهپیمایی را جویا شده است که وی تاکید می‌کند: نقش جمهوری اسلامی ایران در این ارتباط از زمان پیروزی انقلاب اسلامی متجلی شد. روزی که امام خمینی(ره) آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس و روز فلسطین اعلام کردند. جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در حمایت از گروه‌های مقاومت فلسطین و مقاومت اسلامی لبنان دارد و با همه توانش حمایت می‌کند. این حمایت‌های ایران خواهد ماند و از جمهوری اسلامی و محور مقاومت، از ایران گرفته تا سوریه و فلسطین نهایت شکر و قدردانی را داریم.

یکی از آرزوهای شرکت کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس امسال این بود که امیدوارند که روز جهانی قدس سال آینده را در شهر قدس برگزار کنند. همه آن‌ها بعد از تحولات اخیر در قدس و سرزمین‌های اشغالی و اقدامات گروه‌های مقاومت که رژیم صهیونیستی را ترسانده، امید دارند که قدس و فلسطین را آزاد کنند.

انتهای پیام/

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …