جمعه , 10 فروردین 1403

۹۰درصد دانش آموختگان بیکار البرزی متقاضی مهارت آموزی هستند

بهزاد غفاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : برای رفع چالش بیکاری جوانان فارغ التحصیل دانشگاهها ، در پی آن هستیم با انعقاد تفاهمنامه هایی با مراکز آموزش عالی، برگزاری دوره های آموزش فنی و حرفه ای بخصوص آموزش رشته های پیشرفته( های تک High-tech ) و همچنین دوره های کسب و کار ( کار آفرینی ) حین تحصیل دانشجویان را در دستور کار قرار دهیم.

وی تحقق این هدف را بستر ساز ایجاد اشتغال برای جوانان فارغ التحصیل ذکر کرد و افزود: در شرایطی با مشکل حاد بیکاری انبوه فارغ التحصیلان دانشگاهها مواجه هستیم که بخش صنعت و تولید بعضا با کمبود نیروهای ماهر و متخصص در رشته های مختلف فنی و حرفه ای مواجه هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرز در ادامه این گفت و گو از ایجاد مراکز آموزشی جوار کارگاهی به عنوان یک اقدام موثر و کارآمد در بحث تامین نیروی ماهر و متخصص مورد نیاز بخش صنعت استان نام برد و گفت: هم اکنون ۴۱ مرکز آموزش مهارتی جوار  کارگاهی و بین کارگاهی در سطح استان فعال می باشند.

غفاری ارتقای مهارت کارگران حوزه های مختلف را از اهداف مهم راه اندازی کارگاههای آموزش مهارتی جوار کارگاهی عنوان کرد و گفت: طی ۶ ماه گذشته در مجموع یک هزار و ۲۸۴ نفر از آموزش های جوارکارگاهی در استان بهره مند شده اند.

وی آموزش های فنی و حرفه ای را بستری مناسب برای تربیت نیروی متخصص و کارآفرین در راستای رونق تولید و اشتغال دانست و افزود: توانمندسازی نیروی انسانی عامل اصلی بهره وری نیروی کار، کاهش ضایعات و افزایش تولید است.

غفاری مهمترین مزایای تأسیس مراکز جوار کارگاهی را پایداری و توسعه بنگاههای اقتصادی، همکاری در ارتقای مهارت متخصصین صنایع و آموزش و جذب نیروهای بومی با هدف تامین منابع انسانی مورد نیاز واحدهای صنعتی عنوان کرد.

۴۰۰آموزشگاه مهارتی خصوصی در البرز فعال است

وی سیاست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را توسعه مراکز آموزشی خصوصی عنوان کرد و گفت: هم اکنون ۴۰۰ آموزشگاه خصوصی فنی و حرفه ای در استان فعال است و نظارت های ویژه بر عملکرد و برنامه های این آموزشگاهها  اعمال می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرز افزود: برگزاری دوره های آموزشی در خوشه های خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی به آموزشگاه های خصوصی محول شده است.

غفاری گفت: کار آموزانی که در مراکز ثابت و  آزاد  آموزش های مهارتی را فرا می گیرند ، پس از برگزاری آزمون های کتبی و عملی موفق به اخذ مدارک معتبر و بین‌المللی خواهند شد.

استان البرز با هفت شهرستان تابعه دارای تعداد هشت مرکز دولتی با ۱۰۰ مربی و ۴۵۰ مرکز آزاد آموزش فنی و حرفه ای  است

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …