یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

۵۰ هزار جهادگر البرزی در طرح شهید سلیمانی فعالیت کردند

سرهنگ پاسدار مهران طیران روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای ریشه کنی و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در استان البرز در حوزه های مختلفی اجرا شد که از جمله این اقدامات در بیمارستان ها و تغسیل و تدفین اموات فوت شده ناشی از بیماری کووید ۱۹ بوده است.

وی اظهار داشت: این فعالیت ها شامل تغسیل و تدفین اموات کرونایی با فعالیت ۷۷۰ نفر جهادگر، سه هزار و ۳۷۰ نفر جهادگر عمومی در بیمارستان ها، ۲ هزار و ۴۶۰ پزشک جهادگر، پنج هزار و ۹۷۶ پرستار جهادگر و ۲ هزار و ۶۶۰ بهورز جهادگر انجام شده است.

وی گفت: همچنین در این مدت ۶۷۸ ایستگاه سلامت فعال بوده و هفت هزار و ۹۶۰ نقطه در استان ضدعفونی شده است ضمن اینکه ۱۵۹ کارگاه تولید ماسک با تولید یک میلیون و ۷۶۲ هزار و ۶۱۰ عدد ماسک فعال بوده اند.

طیران با بیان اینکه در این مدت ۲ میلیون و ۶۶۷ هزار و ۳۷۴ عدد ماسک بهداشتی رایگان در مناطق محروم و کم برخوردار توزیع شده، افزود: یکی دیگر از اقدامات سپاه و بسیج راه اندازی مراکز تجمیعی واکسیناسیون به منظور طرح واکسیناسیون حداکثری بوده است.

وی بیان داشت: دراین مدت سپاه استان البرز ۱۲ مرکز تجمیعی مستقل و ۲۲ مرکز تجمیعی واکسیناسیون مشترک راه اندازی کرد که در این مراکز ۳۰۰ نفر جهادگر واکسیناتور، ۵۰۰ نفر جهادگر ثبات و ۲۰۸ نفر جهادگر حافظ نظم و امنیت فعالیت کرده اند.

اجرای ۱۵۶ پروژه محرومیت زدایی

رییس بسیج سازندگی استان البرز به دیگر اقدامات اجرا شده در ۹ ماهه سال جاری اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه ۱۵۶ پروژه محرومیت زدایی به ارزش ۱۰ هزار و ۹۹۵ میلیون تومان همچون احداث و مرمت خانه محروم، ایجاد کارگاه اشتغالزایی، تامین آب شرب و روستایی، بازسازی گلزار شهدا، لایروبی قنوات، ایجاد کانال آب و ذخیره سازی آب، ساخت غسالخانه، سرویس بهداشتی ، راه روستایی و جایگاه دام و طیور اجرا شده است.

وی دیگر اقدامات بسیج سازندگی را در موضوع اشتغالزایی و آموزش دانست و افزود: در این مدت ۵۸ کارگاه آموزشی کارآفرینی و ۳۷ کارگاه اشتغالزایی (اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی )ایجاد شده در سطح استان اجرا شده که منجر به اشتغال پایدار برای یک هزار و ۲۰ نفر شده است.

طیران ادامه داد: همچنین در این مدت ۵۵۰ نفر به فرصت های شغلی استان معرفی شده اند ضمن اینکه ۳۹۱ صندوق قرض الحسنه مردم یار در سطح محلات و روستاها ایجاد شده که منجر به پرداخت ۵.۱۳ میلیاردتومان تسهیلات اشتغالزایی شده است.

وی اضافه کرد: ارایه این تسهیلات نیز منجر به ایجاد اشتغال خانگی برای ۸۶۷ نفر و ایجاد ۱۴ تعاونی شده است.

طیران گفت: بسیج اصناف استان نیز یک هزار و ۵۰۰ نفر را تحت پوشش طرح استاد شاگردی قرار داده که منجر به ایجاد اشتغال پایدار  برای ۲۰۰ نفر شده است.

وی کمک به ایجاد ۴۵ کارگاه تولیدی صنایع تبدیلی خرد و خانگی در سطح استان، انتخاب و ایجاد قطب اصلی تولید استان (پوشاک) و اتصال بین تولیدکنندگان و بازارهای داخلی و خارجی از طریق ایجاد مراکز پشتیبانی را از دیگر اقدامات انجام شده در ۹ ماهه سال جاری برشمرد.

در استان البرز یک هزار و ۲۰۷ گروه جهادی اقشار مختلف فعال هستند که از این تعداد ۱۸۳ گروه تخصصی و یک هزار و ۲۵ گروه به صورت عمومی فعالیت می کنند.

بیشترین قشر فعال جهادی از سازمان بسیج مساجد و محلات با ۹۵۹ گروه هستند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …