شنبه , 1 اردیبهشت 1403

گوشت گرم مرغ به صورت انبوه در بازارهای البرز تامین شده است

رحمت اله شفایی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در روزهای گذشته به دلیل برخی ناهماهنگی ها شاهد کمبود گوشت گرم مرغ و ازدحام مردم در میادین میوه و تره بار برای خرید گوشت گرم مرغ بودیم که هم اکنون این مشکل رفع شده است.

وی یکی از  دلایل نابسامانی بازار مرغ را چند نرخی بودن قیمت گوشت گرم مرغ دانست و اظهار داشت: هم اکنون بر اساس عرف بازار و تعادل عرضه و تقاضا قیمت هر کیلو گرم گوشت گرم مرغ ۳۱ هزار تومان می باشد که تا روزهای آینده این قیمت ثابت می شود.

وی از جمله دلایل گران تر شدن گوشت گرم مرغ را کمبود جوجه یک روزه و همچنین گرانی جوجه یک روزه، گران شدن نهاده ها و خوراک طیور، داروها و مکمل ها، گران شدن دستمزد کارگر و زیرساخت ها عنوان کرد و گفت: تداوم تولید در کشور نیازمند برخی افزایش قیمت ها در بازار می باشد.

توزیع روزانه ۱۰۰ تن گوشت منجمد مرغ وارداتی

شفایی یکی از راه های تعادل بازار را توزیع گوشت منجمد مرغ برشمرد و افزود: هم اکنون روزانه ۱۰۰ تن گوشت منجمد مرغ وارداتی از کشور ترکیه وارد میادین میوه و تره بار استان می شود.

وی با بیان اینکه گوشت منجمد مرغ با قیمت ۲۵ هزار تومان به فروش می رسد، تصریح کرد: کیفیت این گوشت ها با گرید A بوده که کیفیت بسیار بالایی دارند.

مدیر نمایندگی شرکت پشتیبانی امور دام استان البرز گفت: ادارات، کارخانجات و مراکز پرمصرف در صورت درخواست گوشت منجمد مرغ می توانند به فرمانداری ها مراجعه کنند.

تولیدکنندگان داخلی استان توان تولید حدود ۲۰ درصد نیاز استان را دارند به همین منظور مابقی گوشت گرم مرغ مورد نیاز از  استان های زنجان، قزوین و گیلان به عنوان استان های معین برای البرز تامین می شود.

در استان البرز حدود ۱۳۰ واحد فعال مرغ گوشتی وجود دارد که در هر دوره پرورش نیمی از این واحدها در پروسه تولید هستند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …