شنبه , 8 اردیبهشت 1403

کاهش خرید مرغ به دلیل افزایش سایر هزینه‌ها

رئیس اتحادیه مرغ، تخم مرغ و ماهی کرج گفت: هزینه‌های معیشت مردم به گونه‌ای شده که کمتر به خرید مرغ روی می‌آورند و این موضوع برای واحد‌های صنفی نیز مشکل ساز شده است و در پرداخت حقوق و مالیات در تنگنا هستند.

کاهش خرید مرغ به دلیل افزایش سایر هزینه‌هابه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، کاظم حاج محمدی افزود: مرغ و تخم مرغ در حال حاضر زیر قیمت مصوب توزیع می‌شود. قیمت مرغ و تخم مرغ همیشه بر مبنای عرضه و تقاضاست و در شرایط خاص قیمت گذاری صورت می‌گیرد.

به گفته رئیس اتحادیه مرغ، تخم مرغ و ماهی کرج: اکنون قیمت هر کیلو مرغ به مبلغ ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان مصوب شده است، ولی زیر این قیمت به فروش می‌رسد، زیرا عرضه زیاد و تقاضا کم است.

او ادامه داد: این قیمت با توجه به هزینه‌هایی است که تولید مرغ برای مرغداران دارد. می‌توان گفت تولید مرغ برای مرغدار با قیمت آزاد نهاده به صرفه نیست و گران تمام می‌شود.

حاج محمدی قیمت تخم مرغ را به ازای هر کیلو ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان عنوان کرد که در بازار زیر قیمت مصوب عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه مرغ، تخم مرغ و ماهی کرج اضافه کرد: هزینه‌های معیشت مردم به گونه‌ای است که کمتر به خرید مرغ روی می‌آورند و این موضوع برای واحد‌های صنفی نیز مشکل ساز شده و در پرداخت حقوق و مالیات در تنگنا و سختی هستند.

حاج محمدی با اشاره به اینکه واحد‌های صنفی باید مرغ را از لحاظ قانونی ۱۰ درصد بالاتر از قیمت خریدخود، به فروش برسانند، گفت: مالیات و دارایی نیز بر اساس ۱۰ درصد سود برآورد می‌شود، ولی مرغ فروشان نمی‌توانند این میزان را در شرایط فعلی به مبلغ فروش خود اضافه کنند و با سود پنج درصد، دو درصد و حتی زیر قیمت خرید در زمانی که تاریخ مرغ در حال اتمام باشد می‌فروشند.

او مشکل این صنف را پرداخت مالیات غیر متناسب با سود عنوان کرد و افزود: در صنف ما مخصوصا در مورد مرغ‌های تنظیم بازاری هیچوقت امکان دریافت سود ۱۰ درصدی وجود نداشته، ولی لحاظ کردن مالیات بر اساس ۱۰ درصد سود با واقعیت مطابقت ندارد و باعث فشار به این صنف می‌شود. اگر چه قول‌هایی داده شده، ولی فعلا کاری انجام نشده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …