جمعه , 21 اردیبهشت 1403

کاروان مهدی یاوران در البرز ندای لبیک یا مهدی (عج ) را سر داد

به گزارش ایرنا، در این آیین دانش آموزان  در کنار کارشناسان و مربیان حوزه تعلیم و تربیت استان البرز، ضمن ادای احترام به شهدای گرانقدر به اجرای برنامه های فرهنگی و تشکیلاتی در بین نمازگزاران در مصلی امام خمینی (ره) کرج  پرداختند.

دانش آموزان عضو اتحادیه انجمن های اسلامی و سازمان دانش آموزی استان البرز ضمن برافراشتن پرچم های یا مهدی ادرکنی اقدام به توزیع بسته های فرهنگی و تربیتی با عنوان « آمد بهار جانها»” کردند.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز در این آیین گفت: مراسم ” مهدی یاوران ” با هدف آشنایی، آشتی و عاشقی همه اهل عالم با امام زمان (عج) در روز ولادت حضرت برگزار می شود.

« سردار فتح اللهی » نیمه شعبان را بهترین فرصت برای افزایش امید در جامعه عنوان کرد، افزود: جشن‌های نیمه شعبان در راستای تبیین فرهنگ مهدویت برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، اعیاد شعبانیه به‌ ویژه عید نیمه شعبان بهترین فرصت برای ایجاد فضای نشاط‌آور معنوی در میان نوجوانان و جوانان است.

وی با بیان اینکه در مکتب سردار شهید سلیمانی نیز به نقش مردم در کارها و فعالیت‌های مختلف توجه ویژه و خاص شده است، یادآورشد: باید در راستای توسعه، ترویج، بسط و نهادینه کردن فرهنگ غنی و فاخر مهدویت بین آحاد جامعه تلاش‌های موثری صورت گیرد تا فرهنگ غنی مهدویت در جامعه‌ ساری و جاری شود.

فتح اللهی تصریح کرد: به مناسبت نیمه شعبان سالروز ولادت حضرت قائم امام زمان(عج) برنامه‌های مختلفی در حوزه آموزش و پرورش البرز دربستر شبکه شاد در حال اجراست.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین،اضافه کرد: برگزاری مناسبت‌های مذهبی جایگاه مناسبی برای بحث جهاد تبیین دارد.

وی ادامه داد: منتظران به سفارش ائمه باید از مفهوم انتظار آگاه باشند و نیمه شعبان فرصتی برای مطالعه بیشتر درباره امام دوازدهم (عج) و ظهور ایشان است.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز تاکید کرد: از امامان معصوم (ع)، نقل شده است که بهترین کار منتظران برای تعجیل در ظهور حضرت صاحب الامر (عج)، آگاهی یافتن از مفهوم مهدویت و شناخت امام زمان (عج) است، نیمه شعبان و میلاد امام دوازدهم، (عج) فرصت مناسبی است تا مطالعه درباره مهدویت و موضوعات مرتبط با آن را در برنامه خود قرار دهیم.

وی در پایان از اجرا کنندگان برنامه ” مهدی یاوران ” در استان البرز قدر دانی کرد و از دانش آموزان گروه سرود دانش آموزان عضو اتحادیه انجمن های اسلامی استان با نام سونامی سرود انصاری ها به مناسبت نیمه شعبان در ۸۰۰ محله البرز بویژه در مصلی امام خمینی( ره )  کرج قدردانی کرد.

استان البرز ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …