یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

پردیس سینمایی در جهانشهر کرج احداث می شود

علیرضا سعیدی روز یکشنبه در هفتمین نشست کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی  شورای شهر کرج  افزود: در این خصوص  اکنون حوزه هنری استان البرز نسبت به ارائه طرح مورد نیاز به شهرداری اقدام کرده و این طرح به منظور بررسی در اختیار معاونت معماری و شهرسازی  شهرداری کرج قرار دارد.
 
وی با بیان اینکه هماهنگی های اولیه برای انتقال سینما به منطقه جهانشهر و ساخت پردیس سینمایی انجام گرفته است، ادامه داد:  انتظار می رود  هر چه زودتر پردیس سینمایی کلانشهرکرج  مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی در خصوص اطلس فرهنگی شهر کرج نیز بیان داشت : تهیه این اطلس به بخش دیگری واگذار شده که مقرر است اقدامات لازم را با همکاری شهرداری کرج به انجام برساند.
 
سعیدی همچنین یکی از الزامات شهرداری کرج را ایجاد نظام توزیع عادلانه امکانات ذکر کرد و افزود: برای این منظور اطلاعات کافی و مورد نیاز باید از سوی شهرداری در اختیار شورای شهر و کمیسیون فرهنگی قرار گیرد.
رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای شهر کرج گفت:  طبق بررسی های انجام شده در این کلانشهر تعداد ۲۸ مکان ورزشی،  ۱۷ فرهنگسرا و سرای محله و ۱۰ سالن قرائت خانه وجود دارد که در اختیار سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کرج هستند.

وی ادامه داد: بر همین اساس ایجاد چهار کارگروه شامل : فرهنگی و مذهبی، هنری، اجتماعی و ورزشی « ذیل کمیسیون فرهنگی در دستور کار قرار گرفته است تا به هر مووضع  به صورت تخصصی پرداخته شده و خروجی آن در اختیار کمیسیون قرار گیرد.
 سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود  به موضوع احداث تئاتر شهر کرج اشاره کرد و بیان داشت: وجود تئاتر شهر از الزامات هر شهری است و هیچ مخالفتی برای افزایش این سرانه ها وجود ندارد.
 
عضو شورای شهر کرج با اشاره به اینکه زمین انتخاب شده  برای تئاتر شهر باید تغییر کاربری پیدا کند، افزود: متاسفانه کج سلیقگی در انتخاب زمین باعث شده موضوع به کمیسیون ماده پنج ارسال شود و رسیدگی به این کمیسیون در اختیار استاندار قرار دارد که  به محض اعلام رأی از سوی کمیسیون، موضوع در صحن شورای شهر مطرح خواهد شد.
 
وی، طراحی فاخر ساختمان تئاتر شهر کرج را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: به هیچ عنوان نمی توان از کنار این طراحی هنرمندانه و فاخر گذشت.
 
اکنون کلانشهر کرج دارای ۲ سینما است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …