شنبه , 1 اردیبهشت 1403

پاییز رنگارنگ در دل چشمه‌سارهای زیبای ده شیخ شیراز + تصاویر

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، حدود 10 کیلومتر از بلوارامیرکبیر شیراز به سمت بوشهر که از شهر خارج می‌شوی در حاشیه سمت راست جاده تابلو روستای ده شیخ را مشاهده می‌کنی. روستایی از توابع بخش ارژن شهرستان شیراز  که در دهستان قره چمن قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال 1385، جمعیت آن 257 نفر و شامل 57خانوار  ‌است.

مسیر کوهستانی زیبایی دارد در آغاز این محور نیز روستاهایی کوچک نیز نظرها را به خود جلب می‌کند. مسیر را که می‌پیمایی، روستای آخر همان روستای ده‌شیخ است.

سکوت عجیبی دارد.یک امامزاده نیز در این روستا است. باید به سمت چشمه حرکت ‌کنی آنجایی که کوچه باغی‌هایش درختان سربه فلک کشیده چنار با آسمانی آبی و برگ‌های رنگارنگ پاییزی را نشان می‌دهند.

چشمه سار زیبای روستای ده شیخ در میان دو تپه نظرها را به خود جلب می‌کند.سوکتی خوش در آن برقرار است و  تنها صدای آب و پرنده می‌شنوی.برگ‌های درختان نیز زیرپایت خش خش می‌کنند و وجودت آرامش می‌گیرد.

منطقه‌ای زیبا و بکر است و می‌طلبد این روزها را به این چشمه‌سارهای کوچک و زیبا سفر کنی و طعم زندگی سالم و ورزش و تفریح را بچشی…

اما این را هم به یاد داشته باش، با خود عهد کنی اگر به این منطقه پا گذاشتی از ریختن زباله در این منطقه بکر و زیبا خداوندی خودداری کرده و دیگران را نیز به حفظ محیط زیست تشویق کنی..

همچنین در نزدیکی روستای ده شیخ یک تل کاروانسرای ده شیخ مربوط به سده 6 و 7 ه.ق است و این اثر نیز در تاریخ 23 بهمن 1385 با با شماره ثبت 17234 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

براساس این گزارش، گردشگری روستایی در دنیای امروز یکی از بخش های مهم فعالیت‌های اقتصادی محسوب می‌شود و این فعالیت مهم اقتصادی از دیدگاه‌های مختلفی مورد توجه قرار گرفته است.

ﮔﺮدﺷﮕﺮی روﺳﺘﺎﻳﻲ، ﻳﻜﻲ از ﻣﻔﺎﻫﻴﻢ و اﺷﻜﺎل ﺗﻮﺳﻌﻪ ﭘﺎﻳـﺪار روﺳـﺘﺎﻳﻲ اﺳـﺖ ﻛـﻪ در آن از ﻣﻨـﺎﺑﻊ ﻣﻮﺟـﻮد در ﻣﻨﺎﻃﻖ روﺳﺘﺎﻳﻲ اﺳﺘﻔﺎده ﻣﻲ‌ﺷﻮد و بنابراین در بخش گردشگری روستایی در استان باید فضایی فراهم شود تا سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این مناطق اهتمام ویژه‌ای داشته باشند که یکی از الزامات این مهم معرفی مناسب این ظرفیت‌ها به سرمایه‌گذاران است.

به هر حال ضروری است، با برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، نسبت به تامین و فراهم سازی امکانات و زیرساخت های مناسب در این روستاها در استان اقدام شود.

دهیاران روستاهای هدف گردشگری نیز باید با قابلیت‌های این روستاها آشنا شوند تا بتوانند از وجود این ظرفیت‌ها برای توسعه گردشگری استان و منطقه به نحو مطلوب استفاده کنند.

گزارش از علی شاهسون

انتهای پیام/

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …