جمعه , 14 اردیبهشت 1403

پایان میزبانی و بدرقه دولت مردمی با امید به آبادانی لرستان

به گزارش ایرنا آیت الله رییسی روز جمعه در حالی یازدهمین سفر استانی دولت سیزدهم را به لرستان انجام داد که مردم این دیار به دلیل مشکلات بیکاری، اقتصادی و تعطیلی واحدهای تولیدی مشتاقانه چشم به راه دولت و انجام اقدامات جهادی بودند.

رییس جمهور در بدو ورود به فرودگاه خرم آباد دسته گلی را از فرزند و نوه یک شهید دریافت کرد و لحظاتی با این کودک آراسته به لباس محلی سخن گفت.

رنجش رییس دولت مردمی از رنج مردم یک دیار

آیت الله رییسی کلام را با ناراحتی از رنج مردم لرستان آغاز کرد و بیکاری دختران و پسران تحصیلکرده این دیار را رنج خود و دولت مردمیش برشمرد و البته تاکید کرد همه باید با استفاده از مواهب و توانمندی های استان برای تغییر شرایط کنونی تلاش کنند.

رییس دولت عدالت محور، مردم لرستان را با صفا، با وفا، ولایتمدار و مخلص خواند و در آغازین لحظات ورود خود به این خطه شهیدپرور دست بر مساله ای گذاشته که درد تعداد بسیار زیادی از پدران و مادرانی است که غم جوان بیکار خود را در سینه دارند.

اینکه آیت الله رییسی رنج بیکاری در لرستان را برای آغاز کلامش انتخاب کرده بود نه تصادفی بود و نه سخنی احساسی، بلکه بیانگر عمق آگاهی و اطلاع رییس یک دولتی مردمی بود که با سبقه و مسایل مختلف استان های ایران اسلامی آشنایی دارد و به مشکلات هرکدام به خوبی واقف است.

بدون شک نباید از این سخن آیت الله رییسی و رنجش وی از رنج بیکاری مردم لرستان به سادگی گذشت، سخنی که به سرعت در فضای مجازی، صفحات تلگرام، واتساپ و اینستاگرام دست به دست شد و نور امیدی در دلها روشن کرد تا لرستانی که سالانه ۱۲ تا ۱۶ هزار نفر از مردم و نخبگانش مهاجرت می کنند به ماندن در دیار خود امیدوار شوند.

پایان میزبانی و بدرقه دولت مردمی با امید به آبادانی لرستان

از رونق تولید تا تاریخ و فرهنگ و توجه رییس جمهور به پرستاران 

بازدید از یک واحد تولیدی مقصد بعدی آیت الله رییسی بود که راهی یک کارخانه یخچالسازی شد و هدف بلندی را دنبال کرد، ظرفیت ها را دید و از داشته ها آگاه شد و به همین منظور بود که تاکید کرد ظرفیت تولید این واحد باید پنج برابر شود.

آیت الله رییسی مناسبت امروز را در شرایط کرونایی از یاد نبرد، ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار را در همزمانی با سفر به لرستان به فال نیک گرفت و به پاس تلاش پرستاران، راهی بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد شد تا خداقوتی بگوید و خستگی حدود ۲ سال کار طاقت فرسای روحی و جسمی از تن این فرشتگان سفیدپوش به در شود.

هدیه روز پرستار هم فراموش نشد و در نشست با پرستاران، تاکید کرد معوقات و پرداختی آنها در دستور کار باشد و سازمان برنامه و بودجه را موظف کرد این مهم را پیگیری کند، هرچند آیت الله رییسی در جمع پرستاران لرستانی سخن می گفت اما هدیه ای به تمامی پرستاران کشور داد تا اندکی از دغدغه های مالی و معیشتیشان کاسته شود.

پایان میزبانی و بدرقه دولت مردمی با امید به آبادانی لرستان

نماد تاریخ کهن و فرهنگ چندین هزار ساله لرستان در سفر یازدهم دولت سیزدهم دور از چشم نماند و بلندای قلعه ” فلک الافلاک” خرم آباد مقصد بعدی رییس جمهوری شد، بنایی که از دهه ۷۰ تاکنون در انتظار آزادسازی حریم و ثبت در فهرست جهانی بوده و این سال ها با بارش ها و زمین لرزه، نیازمند استحکام بخشی هم شده است.

آیت الله رییسی در حالیکه بر بلندای این برج تاریخی، چشم انداز و وضعیت توسعه خرم آباد مرکز استان را از نظر گذراند در عین حال بر ضرورت آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک به عنوان یکی از مشکلات این مجموعه تاریخی- فرهنگی تاکید کرد و گفت قلعه فلک‌الافلاک از آثار تمدنی و مدنیت مردم این خطه است و باید به خوبی نگهداری و معرفی شود.

رییس دولت سیزدهم این نوید را هم داد که برای ترمیم و نگهداری آثار تاریخی لرستان اعتبار مناسبی در نظر گرفته است و با توجه به اینکه میراث تاریخی و فرهنگی گنجینه‌های پرارزشی هستند، لذا باید برای نسل های آینده به خوبی نگهداری شوند.

جلسات فشرده و رییس جمهوری که گوش شنوا بود

دیدار با نمایندگان کشاورزان، دامپروران و عشایر مقصد بعدی آیت الله رییسی بود که مهر تاییدی بر یکی از پر جدل ترین مباحث استان زد و حجت را بر همه تمام کرد، قرار است سد معشوره با سفر دولت به لرستان عاقبت بخیر شود چراکه با صراحت اعلام کرد احداث سد معشوره از کارهای اصلی دولت در لرستان است که این اتمام حجت، تشویق پیاپی حضار را به همراه داشت. 

رییس جمهور با اشاره به اهمیت سد معشوره در توسعه استان ادامه داد: از جمله کارهایی که حتما باید در استان به اتمام برسد احداث این سد است که البته بسیار زودتر از اینها باید این اقدام انجام می‌شد و امروز وظیفه داریم عقب‌ماندگی موجود در این زمینه را با سرعت جبران کنیم.

تاکید رییس جمهور بر عدم استفاده از بانیان وضع موجود در مدیریت ها سخن دیگر رییس جمهوری بود که با تشویق حضار جلسه دیدار با اقشار مختلف روبرو شد، رییس جمهور گفت هرکه کارآمدی دارد باید از او در مدیریت‌ها استفاده شود، دلدادگی به انقلاب و نظام امر مهمی است اما از بانیان وضع موجود نباید استفاده کرد.

مدیریت منابع آبی کشور از دیگر نکات مورد تاکید آیت الله رییسی در جلسه دیدار با اقشار مختلف مردم بود که گفت آب باید هم به صنایع ، کشاورزی و شرب برسد، بنابراین مدیریت آب بسیار با اهمیت است و با توجه به اینکه به سدهای لرستان به ویژه معشوره اشاره شد باید کار آن حتما و سریع آغاز شود.

پایان میزبانی و بدرقه دولت مردمی با امید به آبادانی لرستان

در جلسه دیدار با اقشار بازهم سخن از بیکاری در لرستان به میان آمد و رییس جمهور بازهم اذعان داشت بیکاری در لرستان بنده را به عنوان یک طلبه و مسوول بسیار رنج می‌دهد، وضعیت بیکاری استان‌ها از جمله لرستان که امکانات مناسب دارند و بیکاری آنها بالا است، بسیار ما را رنج می‌دهد.

آیت الله رییسی بر انجام اقدامات کوتاه، میان و بلند مدت برای رفع مشکل بیکاری لرستان تاکید کرد و این را هم گفت که به آقای استاندار هم توصیه کردم سریع اقدام کنند چراکه امروز با صحنه‌هایی مواجه و متوجه شدم باید مساله حل بیکاری در لرستان را سریع دنبال کنیم.

حمایت جدی دولت از ایجاد اشتغال در لرستان، ایجاد و راه اندازی طرح های سدسازی از جمله سد معشوره، اجرای طرح های راه آهن، توانمندسازی زنان خانوار و ورود جدی برای کاهش آسیب های اجتماعی در لرستان به نوعی عصاره سخنان، اظهارات و تاکیدات آیت الله رییسی در این سفر یکروزه بود که در جلسات شورای اداری و همچنین نشست با خبرنگاران مورد تاکید قرار گرفت.

رییس جمهور در حالیکه ساعت از ۲۳ گذشته بود در جمع خبرنگاران رسانه های محلی و خبرگزاری های استان حضور یافت، پاسخگوی سوالات آنان شد و البته قابل تقدیر است که بابت خستگی و رنجش خاطر خبرنگاران استان به دلیل حجم کاری این روز پر خبر عذرخواهی کرد، سفری که با ابراز رنجش خاطر آیت الله رییسی از بیکاری و رنج مردم لرستان آغاز و در نهایت به دلجویی وی از خبرنگاران و رسانه استان ختم شد.

مردم لرستان آیت الله رییسی و هیات همراهش را در یازدهمین سفری استانی به خوبی و شایستگی میزبانی کردند و با پایان سفر، میهمانان خود را با امید به آبادانی استان محرومشان و اجرای هفت هزار میلیارد تومان مصوبه بدرقه کردند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …