یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

پارک علم و فناوری البرز بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال محصول فروخت

مهدی عباسی روز سه شنبه در دربازدید سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی البرز از مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی و  پارک علم و فناوری این استان افزود: پارک علم و فناوری البرز در کنار ۴۸ پارک علم و فناوری دیگر در کشور رسالت و ماموریت خود را در زمینه ارتباط سازنده  صنعت و دانشگاه انجام می دهد و در این زمینه ۸۷ شرکت دانش بنیان و فناور در پارک و مرکز رشد مستقر هستند.
رییس پارک علم و فناوری البرز با اشاره به تعداد شرکت‌های دانش بنیان البرز ادامه داد: بر اساس اطلاعات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ۳۰۱ شرکت دانش‌بنیان در استان البرز فعال هستند که بر اساس این آمار البرز پس از استان‌های تهران، اصفهان و خراسان رضوی در رده چهارم قرار دارد.
عباسی با اشاره به اینکه مجتمع تحقیقاتی و پارک علم و فناوری البرز یک مجموعه جامع است افزود: این مجتمع که مراکز تخصصی و شرکت های مختلف را در خود جای داده حدود ۱۰۰ هکتار وسعت دارد و محلی برای توسعه شرکت های دانش بنیان و فناور و تحقیق و توسعه در زمینه های مختلف فنی و مهندسی، کشاورزی، دامی، ژنتیک، پزشکی، دارویی و چرخه کامل تحقیق و توسعه و تولید گیاهان دارویی است.
وی خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری در سال گذشته موفق به صادرات هفت میلیون دلاری محصولات فناورانه به کشورهای مختلف دنیا شده  و موجب اشتغال  یک هزار و ۱۸۲ نفر شده است.
سراهای نوآوری در استان البرز راه اندازی می شود
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج نیز در این بازدید گفت: دانشگاه آزاد طرحی به نام سراهای نوآوری دارد و در زمینه سراهای نوآوری، استان اصفهان در رده اول است و پس از آن استان مرکزی قرار دارد. 
حسین کلانتری ادامه داد: مشکلات سیستمی سبب شده تا استان البرز نتواند در این زمینه پیشرفت کند، برنامه فعلی نیز برای ایجاد ۲ سرای نوآوری است که یکی در حوزه  مواد و دیگری در حوزه کشاورزی و محصولات ارگانیک فعالیت می‌کند.   
 وی با اشاره به نقش دانشگاه آزاد در زیست بوم فناوری استان البرز بیان داشت: هدف تکمیل زیست بوم فناوری استان  است و در دانشگاه آزاد می‌خواهیم که یکی از قسمت‌های این پازل باشیم.  
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با اشاره به ظرفیت‌های علمی و فناوری استان گفت: البرز دارای مزیت‌های زیادی است و ما می خواهیم در زیست بوم فناوری استان نقش داشته باشیم. در همین راستا طرح پایش در دست اجراست که برای ایجاد ارتباط میان دانشگاه و صنعت است.

در این بازدید رییس پارک علم و فناوری استان البرز، رییس و مدیران دانشگاه آزاد کرج از نمایشگاه  دایمی محصولات فناورانه شرکت های دانش بنیان و فناور بازدید و نیز با بخش های مختلف مجتمع و پارک علم و فناوری البرز آشنا شدند و در نهایت نیز رایزنی های لازم برای تحقق زیست بوم استان و امضای تفاهم نامه بین ۲ مجموعه صورت گرفت.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …