یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

منطقه اقتصادی پیام البرز بسترساز توسعه تعاملات تجاری با همسایگان است

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، «سید جلال الدین علوی» در حاشیه بازدید از نمایشگاه دائمی توانمندی های تولیدی و صنعتی اتاق بازرگانی البرز گفت: امکانات و پتانسیل های گسترده موجود در منطقه ویژه اقتصادی البرز دربستر دیپلماسی اقتصادی کشور مغفول مانده است.

وی که به اتفاق هیاتی از حوزه معاونت دیپلماسی وزارت امور خارجه به البرز سفر کرده است اظهار داشت: بخشی از این سفر به بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام اختصاص داشت و در این بازدید ضمن گفت و گو با مدیران ذیربط پتانسیل های اقتصادی و تجاری  استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیرکل همکاری های اقتصادی چندجانبه و بین‌المللی وزارت امور خارجه کشور افزود: در جریان بازدید از امکانات و توانمندی های اقتصادی و تجاری البرز تصمیم گرفته شد در تعاملات بعدی راهکار های استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه پیام درحوزه حمل بار و دیگر پتانسیل های البرز در بستر توسعه دیپلماسی اقتصادی استان و  کشور مورد ارزیابی و بررسی همه جانبه قرار گیرد.

علوی ضمن‌ اعلام آمادگی وزارت امور خارجه برای کمک به تسهیل مراودات تجاری ایران با کشورهای هدف از طریق منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام افزود: این سفر تجربه خوبی بود تا با امکانات البرز به ویژه در منطقه ویژه اقتصادی پیام این استان بیشتر آشنا شویم.

وی تصریح کرد: در تعاملات با کشورهای همسایه به یقین در چارچوب ارتباط با برخی سازمان ها از جمله اکو و اتحادیه اوراسیا می‌توانیم از ظرفیت های حمل و نقل موجود در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه هر تجارتی مستلزم بهره برداری صحیح از ظرفیت های ترانزیتی است اظهار کرد: البرز در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام از ظرفیت های خوبی برخوردار است و با توجه به این پتانسیل ها، کشورهای زیادی می توانند نامزدهای همکاری با ایران از طریق این ظرفیت های اقتصادی البرز باشند.

مدیرکل همکاری های اقتصادی چندجانبه و بین المللی وزارت امور خارجه گفت: متاسفانه ظرفیت ها و امکانات اقتصادی بی‌شمار البرز در بحث‌ دیپلماسی اقتصادی کشور آنچنان که باید  مورد توجه قرار نگرفته است.

علوی ادامه داد: در اتاق بازرگانی البرز با درایت و برنامه ریزی اقدامات مهمی در راستای بهره برداری از ظرفیت های اقتصادی استان انجام شده است  که می تواند فرصت های تجاری خوبی را برای البرز ایجاد نماید.

وی عملکرد مجموعه اتاق بازرگانی البرز  را حرفه ای توصیف کرد و گفت: این مجموعه از لحاظ محتوایی به کمک دولت نیاز ندارد.

 مدیرکل همکاری های اقتصادی چندجانبه  و بین المللی وزارت امور خارجه  افزود: درصدد هستیم در دولت به ویژه وزارت امور خارجه حمایت های لازم را برای استفاده بیشتر از ظرفیت های اتاق های بازرگانی به ویژه اتاق البرز در راستای تعمیق و بسط دیپلماسی اقتصادی و مروادات تجاری ایران با دیگر کشورها از جمله همسایگان داشته باشیم.

وی ضمن اظهار امیدواری از افزایش سطح همکاری وزارت امور خارجه با اتاق بازرگانی البرز در آینده‌ای نزدیک گفت: در  وزارت امور خارجه به ویژه در حوزه معاونت دیپلماسی اقتصادی این وزارتخانه هر اقدامی که در راستای گسترش سطح تعاملات با اتاق های بازرگانی و حمایت از بخش خصوصی لازم باشد را پیش می بریم.

استان البرز دارای سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …