جمعه , 31 فروردین 1403

وضعیت فعلی کرج حاصل مداخلات و بی تدبیری‌ها است

به گزارش خبرنگار مهر، سید مرتضی اعتصامی عصر سه‌شنبه در نطق پیش از دستور سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: شورایی که تا قبل از انتخابات همه خواص شهر فریاد می‌زدند که نباد جایی سیاسی کاری باشد، شورایی که وظیفه آن خدمت رسانی به مردم و تعامل با دستگاه و نهادها و سازمان‌های مختلف به منظور تسهیل گری در حوزه خدمت رسانی است اما بعد از انتخابات و درست زمانی که قصد انتخابات شهردار که وظایف اصلی مان است را داشتیم تحت عجیب‌ترین فشارها از داخل و بیرون مجموعه مدیریت شهری قرار گرفتیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج افزود: بارها این سوال را در ذهنم مرور کردم که آیا واقعاً پای روی دُم برخی‌ها گذاشتیم و منافعشان را به خطر انداختیم؟! این حجم از فشارها به خاطر وجود تشنگان خدمتی است که می‌ترسند منتخبان مردم مدت زمان کافی برای تشخیص نداشته و ممکن است برای شهر هزینه تراشی کنند؛ وضعیت فعلی شهر حاصل دلسوزی بیش از حد همان تشنگان خدمت و بی تدبیری و مداخلات آنها است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج یادآور شد: یادتان بیاید چه جلسات شبانه و مخفیانه برگزار شد!؟چه ترفندهایی به کار گرفته شد و چه نسخه‌های زیادی پیچیده شد و درنهایت در آن روز انتخاب شهردار چه سوت‌ها و کف‌هایی زده شد!

قصه انتخاب شهردار، قصه بسیار جالب است و بسیار پند آموز که به وقتش ابعاد مختلف آن را بازگو خواهیم کرد تا تشنگان خدمت بدانند که در مقابل این شورا به قول معروف سرشان را مثل کبک به زیر فرو برده اند و فکر می‌کنند دیده نمی‌شوند، به نظر منصفان و عدالت طلبان آیا از این قصه پند آموز نباید عبرت گرفت و به عنوان چراغ راه آینده استفاده کرد!؟

اعتصامی بیان کرد: چگونه می‌شود حدود ۳ ماه پیش برای انتخاب شهردار فضا را ملتهب کردید، حق و باطل را در هم آمیختید، برنامه ریزی کردید، تاجاییکه ما مجبور شدیم برای اینکه در تاریخ بماند، هریک، انتخاب خودمان را بصورت شفاف اعلام نمائیم، این مسائلی که امروز بدان مبتلا هستیم و هم اکنون حق به جانب بیان می‌کنند، ما آن زمان فریاد می‌زدیم و گوش شنوایی نبود.

وی افزود: آیا نباید به این نتیجه برسیم که عملکرد هیچ مدیری را در عرض ۵ ماه ارزیابی نمی‌کنند و این چرخش قهرمانانه بر این اساس است که تشنگان خدمت متوجه شده اند که بویی که مشامشان رسیده است بوی کباب نبوده و حالا به فکر این هستند که اوضاع را به سامان خودشان کنند و دوباره هجمه‌ها و فشارها را اینبار به روی کسانی زیاد کرده اند که به شهردار فعلی رأی نداده اند.

دبیر دوم شورای اسلامی شهرکرج آیا نباید از خودتان بپرسم در شرایطی که فصل بودجه ریزی است و بی توجهی به این مهم یکسال آینده شهر را به چالش می‌کشاند؟ آیا این همه فشار برای استیضاح شهردار از سر دلسوزی برای مردم است؟!آیا قرار نیست از ما استفاده ابزاری شود به بهانه اینکه یک روز بیشتر ماندن شهردار فعلی هزینه برای شهر است و به محض امضا استیضاح و برکناری شهردار نسخه‌ای برای ما پیچیده شده و شهرداری که نه منتخب ما بلکه منتخب همان منفعت طلبان است به سرکار بیاید؟!باید بپذیریم بی تدبیری دوباره هزینه مضاعف و شاید جبران ناپذیری را برای شهر به ارمغان بیاورد.

اعتصامی گفت: چه طور می‌شود برخی معلوم الحال، انقلابی نما، مردمی نما، با جسارت تمام، نماینده ولی فقیه شهرمان را مصادره به مطلوب می‌کنند و خواسته‌های نا معقول خودشان را از زبان پدر معنوی شهرمان که امرشان برای ما مطاع است نقل می‌کنند، گویی که ما در این شهر زندگی نمی‌کنیم و سخنان ایشان را بارها و بارها در خطبه‌های نماز جمعه نشنیده ایم. ظاهراً این معلوم الحال ها در نماز جمعه حضور نمی‌یابند و یا سخنان نماینده محترم ولی فقیه را نشنیده اند؟!

وی تاکید کرد: ایشان موکداً اشاره داشتند که در موضوعات به صورت مستقیم ورود نمی‌کنند و حرف‌هایشان را خودشان با زبان مبارکشان خواهند زد و نیازی به وکیل ندارند، ایشان همیشه گفته اند که خط مشی و سیاست‌های کلی استان را تبیین می‌کنند و مسئولین و مردم بر اساس این سیاست‌های کلی تصمیم می‌گیرند، هیچ کس به خاطر ندارد که هیچ گاه برای عزل و نصب افراد، برای فرد یا گروهی تکلیف تعیین نمایند به خصوص اگر آن فرد یا گروه منتخب مردم و نماینده مردم باشند.

ایشان همواره دلسوزانه و پدرانه در کنار همه مسئولین استانی بوده و آنها را راهنمایی کردند.

عضو شورای شهر کرج عنوان کرد با توجه به خط مشی‌ها و سیاست‌هایی که ایشان برای ما معین کردند در نهایت این مائیم که باید به عنوان نماینده و منتخب مردم بدون توجه به هرگونه فشار منفعت طلبان و در فضایی آرام و با در نظر گرفتن همه جوانب مدت زمان کافی برای سکانداری مدیریت شهری تصمیم بگیریم.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …