پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

هلال احمر البرز به حالت آماده باش درآمد

محمد باقر خلفی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  تیم‌های امداد و نجات، کوهستان و سیلاب برای هرگونه حوادث احتمالی و کمک به آسیب دیدگان در پایگاه‌های امدادی آماده خدمات رسانی هستند.

وی  بیان داشت: اکنون ۱۶ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار بین شهری و مراکز شعب  استان البرز به صورت شبانه روزی فعالیت دارند.

وی ضمن درخواست از رانندگان برای  رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و  پرهیز از هرگونه شتاب زدگی به ویژه در مسیرهای کوهستانی گفت : مسافران درصورت نیاز  امداد جاده ای باسامانه ۱۱۲ هلال احمر تماس حاصل نمایند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی بارش برف و باران مردم  از هرگونه  توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل های استان  خودداری کنند.

۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه‌های استان البرز است و در زمان تعطیلی‌ها بر میزان ترافیک در یک‌هزار و۵۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی این استان افزوده می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان البرز نیز اعلام کرده که سامانه جوی همراه با بارش شدید برف و باران از امروز  پنجشنبه وارد این استان می شود.

آرش بهاروند احمدی  گفت: بررسی نقشه های پیش یابی هوا بیانگر فعالیت سامانه بارشی از امروز پنجشنبه تا ظهر فردا جمعه  در استان البرز است که وزش باد شدید، کولاک برف، کاهش محسوس دما در ارتفاعات و جاده های کوهستانی، شامل جاده کرج – چالوس و محور طالقان مورد انتظار است.

وی بیان داشت: این سامانه با بارش باران ، رعدوبرق و وزش باد شدید  در مناطق کوهپایه ای و شهرهای استان البرز همراه است.

بهاروند احمدی ، مخاطرات این سامانه را اختلال تردد درجاده های کوهستانی به سبب بارش برف شدید  و کاهش محسوس دما  بین ۶ تا ۱۲ درجه سانتیگراد  و رخداد یخبندان صبحگاهی از روز شنبه هفته آینده برشمرد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …