سه شنبه , 4 اردیبهشت 1403

هشت پایگاه انتخاب رشته کنکور در البرز سازماندهی شد

فرشته فهمیده روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا اظهارداشت: انتخاب رشته برای دانش‌آموزان پذیرفته شده در کنکور سراسری از وظایف آموزش و پرورش نیست و این نهاد در کنکور سراسری به داوطلبان و دانش آموزان در فرایند انتخاب رشته صحیح کمک می کند.

وی خاطرنشان کرد: داوطلبان می توانند به مدت یک هفته با مراجعه به این پایگاه ها نسبت به انتخاب رشته مورد علاقه خود اقدام کنند.

وی بیان داشت: در این مراکز بهترین و با تجربه ترین مشاوران حضور دارند که ضمن شناخت و تسلط کامل بر اصول، روش ها و قوانین انتخاب رشته با بهره گیری از نرم افزارهای ویژه، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته را راهنمایی می کنند.

فهمیده به فرصت طلبی برخی از افراد و موسسات سودجود درایام انتخاب رشته کنکوراشاره کرد و یادآورشد: این افراد تنها باهدف سودجویی اقدام به تبلیغات کذایی و راه اندازی پایگاه های انتخاب رشته کرده و با دریافت مبالغ هنگفت انتخاب رشته را برای دانش آموزان انجام می دهند.

وی همچنین به دانش آموزان و اولیای آنان توصیه کرد: به پایگاه انتخاب رشته وابسته به آموزش و پرورش در سطح  نواحی و مناطق تابعه استان مراجعه کرده و از مشاوره تحصیلی مشاوران استفاده کنند زیرا این مراکز صرفا باهدف کمک به دانش آموزان در انتخاب رشته صحیح راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه اولیا در فرایند انتخاب رشته، حتما علاقه فرزندان خود، توانایی علمی و همچنین توجه به تراز علمی را ملاک انتخاب رشته قرار دهند، اضافه کرد: والدین سعی نکنند که علایق و سلایق خود را بر دانش آموزان تحمیل کنند و اجازه دهند که دانش آموزان براساس توان و رغبت خود و با هدایت و حمایت مشاورین اقدام به انتخاب رشته صحیح کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرزتصریح کرد: اگر دانش آموزی انتخاب رشته صحیح نداشته باشد و علی رغم توان و رغبت به رشته ای وارد شود که بعدا نتواند ادامه تحصیل دهد در آینده با سرخوردگی و شکست مواجه خواهد شد.

وی ضمن تبریک به دانش آموزانی که درآزمون سراسری امسال مجاز به انتخاب رشته شده اند و سه دانش آموز استان که موفق به کسب رتبه تک رقمی کنکور ۱۴۰۰شده اند،افزود: داوطلبان در فرآیند انتخاب رشته کنکور در رعایت فاصله گذاری اجتماعی و مسائل بهداشتی در پایگاه‌های انتخاب رشته در این ایام سخت کرونایی کوشا باشند.

فهمیده گفت: دراین پایگاه ها ۳۰ نفر از مشاوران متخصص و مجرب حوزه آموزش و پرورش استان البرز حضور دارند که با تعرفه دولتی فرآیند انتخاب رشته را انجام می دهند.

وی عنوان کرد: مشاوران آموزش و پرورش بهتر می توانند درتعیین اولویت های رشته شهرها به داوطلبان کنکور کمک کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزتاکید کرد: پایگاه های انتخاب رشته آموزش و پرورش البرز در دو نوبت صبح و عصرآماده ارائه خدمات انتخاب رشته به داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در کنکور سراسری ۱۴۰۰ هستند.

۴۰ هزار و ۹۳۱ داوطلب کنکور ۱۴۰۰ در حوزه های آزمون استان البرز شرکت کردند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …