شنبه , 1 اردیبهشت 1403

نمودار فوتی کرونا در استان البرز نزولی شد

به گزارش خبرگزاری آدینه کرج از کرج ، شهرام صیادی در جلسه شورای اداری که صبح امروز در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بالغ بر 77 هزار و 831 نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده اند، اظهار داشت:  تعداد کل فوتی‌های استان در اثر این بیماری نیز تا امروز 6389 نفر بوده است.

وی در ادامه تعداد کل تست‌های پی سی آر انجام شده در استان را به امروز 541 هزار و 181 مورد بوده است ، عنوان کرد  و گفت: تعداد مراجعات بیمارستانی در شبانه روز گذشته 426 نفر بوده است که از این تعداد 121 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند بستری شدند و  تعداد 27 نفر در زیر دستگاه وینتیلاتور هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: در پیک اول در تاریخ 24 اسفند 98 بالغ بر 504 مورد بستری داشتیم که بعد از گذشت نزدیک به دو سال در پیک پنجم به 1438نفر مراجعه سرپایی در 29 مرداد 1400 رسید.

وی بیان کرد: از زمان شیوع کرونا تاکنون موارد بستری و فوت در اثر کرونا افزایش و کاهش داشته است.

وی ادامه داد: خوشبختانه علیرغم مواجه کشورهای همسایه ایران با کرونا، به دلیل تلاش‌های کادر درمان و مراقبت‌های اعمال شده ما با پیک ششم مواجه نشدیم.

صیادی با اشاره به اینکه خوشبختانه نمودار فوتی‌های کرونا در البرز نزولی شده است، افزود: تعداد مراجعین سرپایی روزانه  به مراکز درمانی استان هم با کاهش همراه بوده است، تعداد ماموریت‌های اورژانس البرز برای رسیدگی به بیماران کرونایی هم نزولی شده است.

وی با بیان اینکه شهرهای کرج و فردیس تا هفته گذشته در وضعیت نارنجی قرار داشتند ، گفت: اما خوشبختانه اکنون شهرستان طالقان در وضعیت آبی و باقی شهرهای البرز هم در وضعیت زرد قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز بیان کرد: بر اساس میانگین فوت در اثر کرونا در دو هفته گذشته وضعیت البرز به گونه ای بودکه جزو سه استان کشور با آمار فوتی‌های بالا بودیم اما خوشبختانه اکنون شرایط بسیار خوبی داریم، در بحث واکسیناسیون هنوز به میانگین کشوری نرسیده ایم، باید تفکر واکسن نمیزنیم در جامعه کم شود.

وی با این توضیح که هنوز آمار واکسیناسیون اتباع بیگانه در سامانه واکسیناسیون البرز ثبت نشده است ،گفت: افرادی هم  که از البرز در اوایل شروع واکسیناسیون در شرق تهران واکسن تزریق کرده اند، هنوز آمار آنها را هم تبت نکرده ایم.

صیادی ادامه داد: یک میلیون و 846 هزار و 584  نفر برابر 75.75 درصد جامعه تا کنون دوز اول واکسن را دریافت کرده اند و بالغ بر یک میلیون و 409 هزار و 627 نفر برابر 57.83 درصد هم دوز دوم را دریافت کرده اند.

وی در مورد آمار واکسیناسیون دانش آموزان استان البرز در برابر کرونا بیان کرد: 199 هزار و 147 نفر یعنی  92 درصد از جمعیت دانش آموزان واکسن زده‌اند و این  آمار برای معلمان استان عدد 25455 نفر و معادل 98 درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز بیان کرد: در سطح استان 35 مرکز تجمعی واکسیناسیون ، 30 مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی داریم  و  خوشبختانه بعد از پیشرفت واکسیناسیون در استان میزان مرگ و میر در میان کادر درمان البرز به صفر رسید. 

وی با این توضیح که بیش از 56 درصد مردم استان شیوه نامه‌های بهداشتی در برابر کرونا را رعایت می‌کنند، گفت: در این مورد از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

صیادی با تاکید بر اینکه هیچ واکسنی ایمنی 100 درصدی نمی دهد، تصریح کرد: در میان برخی فوتی‌ها حتی افرادی را داشته ایم که واکسینه هم شده بودند، به همین دلیل تزریق دوز سوم واکسن آغاز شده است.

وی تاکید کرد: طبق بررسی‌های انجام شده در استان افرادی که حتی بعد از تزریق واکسن کرونا فوت کرده اند، یا سن بالاتر از 75درصد داشته اند و یا مبتلا به بیماری‌های زمینه ای غیرقابل کنترل بوده اند.

انتهای پیام/ی

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …